مراسم غبارروبی مقبره سید ابوالحسن رضا در ۱۷ رمضان برگزار می‌شود
کد خبر: 3608238
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶

مراسم غبارروبی مقبره سید ابوالحسن رضا در ۱۷ رمضان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران بابیان اینکه سید ابوالحسن رضا به‌عنوان نخستین خادم مسجد مقدس جمکران به شمار می‌رود، گفت: به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره ایشان، مراسم غبارروبی با حضور خادمان مسجد و تشریفات در روز 17 رمضان و در مقبره ایشان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، به نقل از روابط عمومی مسجد جمکران، ابراهیم صدوقی با اشاره به فرارسیدن هفدهم رمضان سالروز تاسیس مسجد مقدس جمکران به تشریح برنامه های گرامیداشت این روز پرداخت و اظهار کرد: ۱۷ رمضان سالروز تأسیس مسجد مقدس جمکران به امر حضرت ولی‌عصر(عجل الله تعالی فرجه) است و برنامه‌های فرهنگی متعددی به این منظور تدارک دیده‌شده است.
وی با اشاره به مراسم شب شعر آیه‌های انتظار در شب ۱۷ رمضان، افزود: این مراسم با همکاری انجمن شعر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در شبستان امام علی(علیه السلام) برگزار می‌شود، همچنین همایش ویژه خادمان منتظر که مخصوص خادمان خانم معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران است نیز در این شب برگزار می‌شود.
 سرپرست معاونت فرهنگی مسجد جمکران مسابقه کتاب‌خوانی «شمیم یاس» را مورداشاره قرارداد و عنوان کرد: این مسابقه در ایام نوروز و نیمه شعبان برگزارشده که اهدای جوایز آن در روز ۱۷ رمضان صورت می‌گیرد.
 وی با بیان اینکه سید ابوالحسن رضا به‌عنوان نخستین خادم مسجد مقدس جمکران به شمار می‌رود، تصریح کرد: به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره ایشان، مراسم غبارروبی با حضور خادمان مسجد و تشریفات در روز ۱۷ رمضان و در مقبره ایشان برگزار می‌شود.
 صدوقی در پایان بیان کرد: شب ۱۷ رمضان مراسمی ویژه برای خانواده خادمان رسمی مسجد مقدس جمکران نیز برگزار می‌شود.
captcha