کمک بیش از 2 میلیارد ریال در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد خراسان‌شمالی
کد خبر: 3609448
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶

کمک بیش از 2 میلیارد ریال در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی: مدیرکل سازمان زندان‌های خراسان‌شمالی گفت: بیش از دو میلیارد ریال کمک نقدی در جشن آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد استان جمع‌آوری شد.

پژمان پروین‌، مدیرکل سازمان زندان های خراسان‌شمالی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: شب گذشته بیش از دو میلیارد ریال در جشن گل‌ریزان استان از سوی مردم، خیرین و مسئولان استانی جمع‌آوری شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون ۷۱ زندانی جرائم غیر عمد استان با حدود ۳۰ میلیارد ریال بدهی در زندان هستند که برای آزادی بیش از پیش نیازمند کمک خیرین هستند.
پروین با بیان اینکه بخشی از بدهی زندانیان از سوی شکات آنان بخشیده می شود، افزود: بر اساس آموزه های دینی باید همه به فکر یکدیگر باشیم، زیرا علاوه براینکه خود زندانی در زندان محبوس است خانواده وی نیز در نبود این شخص با مشکلات فراوانی مواجه هستند.
وی یادآور شد: مردم و خیران می‌توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب ۸۸۸۸۸ بانک تجارت واریز کنند.
پروین با بیان اینکه سال گذشته 191 زندانی از زندان آزاد شدند، گفت: در مجموع این تعداد از زندانیان ۱۱۳ میلیارد و ۹۹۷ میلیون و ۴۴۶ هزار ریال بدهی داشتند.
وی با اشاره به رشد ۲۸ درصد آزادی زندانیان طی سال گذشته در مقایسه با سال قبل آن، گفت: تعداد زندانیان جرائم غیر عمد استان در نیمه دوم سال گذشته نسبت به نیمه اول آن ۶۱ درصد کاهش یافته است.
captcha