محفل قرآنی بانوان اهل تسنن و تشیع امشب در آستان عبدالعظیم(ع)
کد خبر: 3610764
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷

محفل قرآنی بانوان اهل تسنن و تشیع امشب در آستان عبدالعظیم(ع)

گروه جلسات و محافل: محفل انس با قرآن با حضور بانوان اهل تسنن و تشیع امشب، 28 خردادماه در جوار حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محفل انس با قرآن به همت امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، امشب، 28 خردادماه، از ساعت 18 در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار می‌شود.
این برنامه معنوی که با حضور بانوان اهل تسنن و تشیع به منظور تقریب بین مذاهب برپا خواهد شد، با تلاوت هاجر اسوار، قاری ممتاز کشورمان آغاز می‌شود و در ادامه عفت شریعتی، مشاور دبیرکل و مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذهب اسلامی به سخنرانی و خیر مقدم به حاضران در جلسه می‌پردازد.
در ادامه این مراسم گروه تواشیح بین‌المللی به اجرای برنامه خواهد پرداخت، همچنین دو خانواده شهید مدافع حرم از لشکر فاطمیون افغانستان شهید حسینی و از لشکر زینبیون از کشور پاکستان به سخنرانی می‌پردازد.
از دیگر بخش‌های این برنامه تلاوت قاری قرآن از کشور چین «جی‌ چانگ» و همچنین قاری قرآن از کشور پاکستان «ریحانه ملک» است و در ادامه نیز گروه تواشیح بین‌المللی به اجرای دیگر و همخوانی و همسرایی می‌پردازند.
ارائه محفوظات و پاسخ به سؤالات حاضران در جلسه توسط حافظ کل قرآن روشندل، 11 ساله «زهرا خلیلی» از دیگر بخش‌های این مراسم است.
در ادامه این مراسم از منتخب مسابقه مناجات منظومه امام علی(ع) که ویژه بانوان مجمع تقریب برگزار شد و همچنین در کنار آن از خانواده شهدای مدافع حرم و تعدادی از حفاظ و قراء حاضر در این مراسم تجلیل به عمل می‌آید.
لازم بذکر است؛ همچنین نمایشگاهی از فعالیت‌های شهید رحیمی نیز در کنار این محفل نورانی انس با قرآن به صورت تصویری در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده شد.
captcha