مقاومت تنها راه حل مشکل فلسطین است/ انتقاد از تضعیف قدرت موشکی کشور
کد خبر: 3612479
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
حجت الاسلام رئیسی:

مقاومت تنها راه حل مشکل فلسطین است/ انتقاد از تضعیف قدرت موشکی کشور

گروه سیاست و اقتصاد: تولیت آستان قدس رضوی گفت: تنها راه حل مسئله فلسطین مقاومت است و اگر کاری که حزب الله در لبنان کرد در غزه زخ دهد نابودی اسرائیل نزدیک است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‌ الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، امروز در مراسم راهپیمایی روز قدس گفت: امتداد راهبردی نظام اسلامی تا آفریقا ادامه دارد ولی امتداد راهبردی دشمنان، آل سعود است.
وی افزود: کاری که امام در دهه 60 به عنوان قهرمان مبارزه با تروریسم در این کشور انجام دادند این بود که اسرائیل را به عنوان کانون تروریسم به دنیا معرفی کردند و بنیاد سیاست خارجی را بر تکیه بر مردم و مستضعفان بنیاد کردند.
رئیسی بیان کرد: همان طور که رهبری فرمودند سازش هزینه بیشتری نسبت به چالش دارد؛ که نمونه آن در مصر و ایران رخ داد؛ بعد از 30 سال از سازش مصر و چالش ایران با ابرقدرت ها می گذرد و امروز ایران قابل مقایسه با مصر نیست بنابراین اقتدار در سایه ایستادگی و مقاومت در راه هدف است.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در برخورد با استکبار تغییر روش هست ولی تغییر ارزش جایی ندارد اظهار کرد:  بیداری اسلامی امروز به عنوان یک حقیقت رخ داده است و نظام اسلامی این بیداری را روز به روز افزایش می دهد و در همه جبهه ها تفوق با مقاومت است.
وی افزود: می خواستند جلوی حزب الله لبنان را بگیرند حزب الله سوریه و عراق و یمن و شمال آفریقا ایجاد شده است و نخواهند توانست جلوی حق خواهی ملت ها را بگیرند.
رئیسی بیان کرد: بسیاری ایران را توصیه به کوتاه آمدن در مقابل فلسطین می کردند ولی ما مبنا و دین و آموزه امام علی(ع) را داریم و نمی توانیم نسبت به ظالم بی تفاوت باشیم البته هزینه دارد ولی این هزینه از سازش کمتر است.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر کاری که حزب الله لبنان کرد در کرانه باختری نیز رخ دهد نابودی اسرائیل نزدیک است و تنها راه حل نیز همین است و جای تعجب دارد از کسانی که بنیه دفاعی و نظامی کشور را تضعیف می کنند؛ این بنیه برای جنگ نیست بلکه برای نجنگیدن است و باید از این بنیه دفاعی تقدیر و تشکر کرد.
رئیسی عنوان کرد: امروز دشمنی که از در بیرون رفته قصد دارد پنجره وارد شود و این وظیفه حوزه و دانشگاه است که مراقب نفوذ باشند و آگاهی بخشی و بصیرت افرینی کنند.
وی تاکید کرد: آنچه در مورد سند 2030 از سوی رهبری هشدار داده شد فقط محدود به این مسئله نیست بلکه دشمن دنبال آن است که اهدافش را به صورت نرم دنبال کند و بیش از ده سند دیگر هم برای اجرا در این کشور تعقیب می شود که نمونه آن قرارداد fatf  در عرصه اقتصاد است.
رئیسی تصریح کرد: فرهنگ و استقلال و معیشیت مردم همه مهم است و مسئولان باید نسبت به همه این موارد دغدغه داشته باشند.
captcha