اختتامیه جشنواره قرآنی بشارت نور برگزار شد
کد خبر: 3613460
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳

اختتامیه جشنواره قرآنی بشارت نور برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: اختتامیه جشنواره قرآنی بشارت نور به همت فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اختتامیه جشنواره قرآنی بشارت نور، روز گذشته ۴ تیرماه با حضور نفرات برگزیده این طرح و تشکل‌های قرآنی در تالار شهر مشهد برگزار شد.
در آغاز این مراسم ابوالفضل زاهد مقدم، قاری نوجوان و نفر اول مسابقات بین‌‍المللی قرآن تلویزیونی به تلاوت آیاتی از کلام الله وحی پرداخت.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی ذاکری، مسئول اجرایی طرح قرآنی بشارت نور در خصوص این طرح بیان کرد: برپایی برنامه‌های جلسات قرآنی کار دشواری است، ما این طرح را در مناطق مختلف شهری با ۳۴۲ جلسه قرآنی برگزار کردیم و در نهایت ۱۴ نفر از جلسات قرآنی متعدد برگزیده شدند که در این مراسم از آنان تجلیل خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه جلسات قرآنی در نقاط مختلف جمعیت متفاوتی داشتند، افزود: سطح کیفی کارها متعدد بود، ما در این طرح یک کانال تلگرامی با ۴۰۰ عضو بنا کردیم که شاخص‌های کیفیت سنجی آنجا بیان می‌شد و اعضاء جلسه قرآن هر منطقه عکس‌هایی از محافل قرآنی را به این کانال ارسال می‌کردند.

مسئول اجرایی طرح قرآنی بشارت نور عنوان کرد: 1/6 گیگ عکس تلگرامی برای ما ارسال شد که تعداد قابل توجهی است، تمام تلاش خود را به کار گرفتیم، تا کار را بدون نقص انجام دهیم و به همین دلیل ساعت‌ها جلسه برگزار کردیم تا ارزیابی‌های دقیق انجام شود.
در این مراسم حامد علیزاده، به دست آورنده مقام اول مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی حضور داشت که از وی دعوت شد تا آیاتی چند از کلام‌الله مجید را تلاوت نماید، تلاوت این قاری بین‌المللی مورد استقبال حاضران قرار گرفت و در پایان تلاوت قرآن نفیسی که به دست آیت‌الله حائری شیرازی نگاشته شده بود به این قاری اهدا گردید.
اختتامیه جشنواره قرآنی بشارت نور برگزار شد
هیچ چیز عوض نمی‌شود؛ تنها انسان است که از خواب غفلت برمی‌خیزد

آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه اسبق شیراز در اختتامیه جشنواره قرآنی بشارت نور تشریح کرد: ما در عصر خاصی زندگی می‌کنیم، عصر آگاهی، عصر دور از تعصبات جاهلیت، عصر اعتراف به واقعیت‌ها، عصر ظاهر شدن گوهر حقیقی، عصر کنار گذاشته شدن انسان‌های مدعی، عصری که قرآن حقیقتش آشکار است.
وی با بیان اینکه هیچ چیزعوض نمی‌شود و تنها انسان از خواب غفلت بیدار می‌شود، ابراز کرد: تورات و انجیل از جامعه حذف شدند و در کنیسه و کلیساها قرار گرفتند، این امر خدمت بزرگ علم بود، عصر ما عصری است که این علوم انسانی به آخر خط می‌رسد و علوم الهی درخشش پیدا می‌کند.
یادآور می‌شود، در این مراسم از مسئولان 14 جلسه قرآن برگزیده انصار ولایت، پیروان ولایت، سربازان نوجوان ولایت، مسجد و حسینیه امام رضا(ع)، مسجد جوادالائمه(ع)، هیئت منتظران ظهور، مسجد الرسول(ص)، پیروان حضرت ولی‌عصر(عج)، مسجد فاطمه الزهرا(س)، مسجد امام موسی کاظم(ع)، نیک اندیشان، حضرت ابوالفضل العباس(ع)، چهارده معصوم و سجادیه در جشنواره قرآنی بشارت نور تجلیل شد.

اختتامیه جشنواره قرآنی بشارت نور برگزار شد

همچنین در پایان مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی بشارت نور از 14 نفر برگزیده آزمون و عکس‌های جلسات نظیر مصطفی فاتحی از جلسه محبان الائمه، حمیدرضا محتاجی از جلسه مسجد قمربنی هاشم، محمدحسین ابراهیمی از جلسه باشگاه منتظران جوان، علی قربانی از مسجد امام سجاد(ع) و .... با اهدا هدایای نفیسی تقدیر شد.

captcha