تأسیس مؤسسه مطالعات اسلامی در دانشگاه برلین به تعویق افتاد
کد خبر: 3613744
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲

تأسیس مؤسسه مطالعات اسلامی در دانشگاه برلین به تعویق افتاد

گروه بین‌الملل: مؤسسه مطالعات اسلامی که قرار بود در ترم زمستان 2018 در دانشگاه هومبولت برلین در آلمان تأسیس شود، به دلیل عدم توافق داخلی بین اعضای پیش‌بینی شده مؤسسه به تعویق افتاد.

تأسیس مؤسسه مطالعات اسلامی در دانشگاه برلین به تعویق افتاد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در شماره 324 هفته‌نامه خبری رایزنی فرهنگی ایران در آلمان آمده است: تأسیس مؤسسه مطالعات اسلامی در دانشگاه هومبولت برلین با تأخیر مواجه خواهد شد.
میشائیل بورگولته Michael Borgolte، پایه‌گذار این مؤسسه، علت این موضوع را عدم توافق داخلی بین اعضای پیش‌بینی شده دانست. قرار است در این مؤسسه نمایندگان شاخه‌های مختلف اسلام از جمله شیعه، اهل سنت، مسلمانان علوی و غیره دور هم جمع شوند و به صورت آکادمیک مبانی علمی اسلام را در شاخه‌های خود ارائه دهند.
طبق برنامه‌های قبلی قرار بود این مؤسسه در ترم زمستان 2018 تأسیس شود، اما با چالش‌های به وجود آمده پیش بینی می‌شود، این اتفاق به موقع صورت نپذیرد.  
یکی از اعضای حزب محافظه‌کار مسیحی دموکرات که در این پروژه نقش دارد، به عدم حضور مسلمانان لیبرال در بین تیم حاضر اعتراض کرده است و مدعی شده که گروه‌های حاضر نمایندگی تمام اقشار مسلمانان را به عهده ندارند.
قرار است در این مؤسسه در مقطع لیسانس و فوق لیسانس دین اسلام به همراه ادیان دیگر تدریس شود.
 علاوه براین دو مقطع تحصیلی قرار است دوره‌های کارآموزی و کوتاه مدتی برگزار شود که در آن افراد بتوانند برای مشاغلی مانند معلمان قرآن و درس اسلام، مربیان پرورشی و مهدهای کودک و یا حتی امامان مساجد آمادگی پیدا کنند.
این ششمین مؤسسه مطالعات اسلامی در آلمان خواهد بود که بیشتر با هدف تربیت مدرسان درس اسلام در خاک آلمان تأسیس می‌شود.
captcha