کوهبنان امن‌ترین حوزه قضایی استان کرمان است
کد خبر: 3613815
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰
رمضانی‌زاده:

کوهبنان امن‌ترین حوزه قضایی استان کرمان است

گروه اجتماعی: رئیس دادگستری کوهبنان گفت: در بحث سرقت کاهش شش درصدی پرونده‌ها را داریم، البته وضعیت امنیتی شهرستان کوهبنان در رتبه خوبی است و کوهبنان امن‌ترین حوزه قضایی استان کرمان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حسین رمضانی‌زاده، رئیس دادگستری کوهبنان گفت: پرونده‌های ورودی به دادگستری کوهبنان در مباحث حقوقی و کیفری است و شاهد افزایش 13 درصدی پرونده‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.
وی افزود: برخی از پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی به دلیل مسائل اقتصادی است که ناشی از عدم پرداخت به موقع حقوق و مزایای کارگران معادن است و منجر به تشکیل پرونده‌های مالی با مبالغ خیلی کم می‌شود.
رمضانی‌زاده تاکید کرد: بیشترین پرونده‌های ورودی به دادگستری کوهبنان مربوط به جرائم حمل و نگهداری و خرید و فروش مواد مخدر است.
وی بیان کرد: با توجه به برگزاری جلسات مکرر در راستای  پیشگیری از وقوع جرم شاهد کاهش 17 درصدی ورودی پرونده‌های جرائم مربوط به این حوزه در کوهبنان هستیم‌.
رئیس دادگستری کوهبنان تصریح کرد: در بحث اعتیاد علاوه بر قوه قضاییه دستگاه‌های دیگری هم درگیر هستند که بهزیستی از جمله آنهاست و باید بر کمپ‌های ترک اعتیاد نظارت داشته باشند، البته در بحث کمپ‌های اجباری ترک اعتیاد در کوهبنان نداریم.
رمضانی‌زاده گفت: از نظر قانونی صرف اعتیاد جرم نیست که تعیین مجازات داشته باشد در حالی که اعتیاد نوعی بیماری است، البته گرایش به مصرف مواد مخدر صنعتی رو به افزایش است که گاها افراد دچار اختلالات روانی می‌شوند.
وی تاکید کرد: در بحث معادن ذغالسنگ شاهد افزایش پرونده‌ها هستیم که مربوط به مشکلات کارفرمایان بخش خصوصی است که به دلیل عدم پرداخت حقوق و مزایا و حوادث ناشی از کار به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی در معادن می‌شود.
رمضانی‌زاده ادامه داد: در زمینه طلاق‌ها شاهد افزایش 25 درصدی پرونده‌ها هستیم که این مهم مربوط به مسائل اقتصادی، اجتماعی و اختلافات خانوادگی است و البته در برخی مواد شاهد طلاق‌های صوری و توافقی نیز هستیم.
وی اظهارکرد: طی سال گذشته جلسات پیشگیری از وقوع طلاق با همکاری سپاه پاسداران و آموزش و پرورش برگزار و در سال جاری نیز این جلسات برگزار می‌شود.
رمضانی‌زاده گفت: در بحث سرقت کاهش شش درصدی پرونده‌ها را داریم، البته وضعیت امنیتی شهرستان کوهبنان در رتبه خوبی است و کوهبنان امن‌ترین حوزه قضایی استان کرمان است.
رئیس دادگستری کوهبنان بیان داشت: در بحث استقرار پزشک قانونی و اداره ثبت اسناد و املاک، پیگیری‌هایی صورت گرفته که امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد استقرار این دو اداره در شهرستان کوهبنان باشیم.
وی ابراز داشت: در جشن گلریزان و بحث آزادی زندانیان جرائم غیرعمد حدود 55 میلیون تومان وجه نقد و یک هزار متر زمین از سوی مسئولان و مردم شهرستان اهدا شده است.
رمضانی‌زاده یادآور شد: شوراهای حل اختلاف در کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی نقش دارند، زیرا اشخاص معتمد و متدینی که از جمع مردم انتخاب شدند در ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا نقش مهمی ایفا می‌کنند.
وی تأکید کرد: شوراهای حل اختلاف در بحث پرونده‌های حقوقی و دعاوی مالی تا سقف 20 میلیون تومان رسیدگی و رای صادر می‌کنند و همواره در پرونده‌ها به دنبال ایجاد صلح و سازش هستند.
رمضانی‌زاده گفت: در بحث فضای مجازی نیز خانواده‌ها باید نظارت بیشتری داشته باشند، چرا که ممکن است کپی یک مطلب و انتشار آن در فضای مجازی مشکلاتی را برای خانواده‌ها در پی داشته باشد.
وی یادآور شد: در بحث مبارزه با پدیده زمین‌خواری با مساعدت منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی وارد عمل شدیم و با حساسیت و قاطعیت برخورد کردیم که تاکنون بیش از 9.5 هکتار زمین به دولت برگشت داده شده است.
رمضانی‌زاده بیان کرد: با متخلفانی که اقدام به حفر چاه غیر مجاز کرده، برخورد قانونی و قاطع انجام شده و تعدادی از این چاه‌ها با دستور قضایی پلمپ شده‌اند.
منبع: دادگستری استان کرمان
captcha