جشنواره بین‌المللی فرهنگ اسلامی در «پورتلند» آمریکا
کد خبر: 3616420
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷

جشنواره بین‌المللی فرهنگ اسلامی در «پورتلند» آمریکا

گروه بین‌الملل: بنیاد آموزشی اسلامی در ایالت اورگن آمریکا امروز، 17 تیرماه، میزبان افتتاحیه جشنواره فرهنگی اسلامی در شهر پورتلند است.

جشنواره بین‌المللی فرهنگ اسلامی در «پورتلند» آمریکا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «patch.com»، وجدی سعید، رئیس بنیاد آموزش اسلامی اورگن گفت: این جشنواره با هدف ایجاد فرصتی برای شناخت و تجربه فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود.
رانیا ایوب، سخنگوی این بنیاد گفت: این جشنواره فرصتی برای گرامیداشت تنوع دینی و فرهنگی و به اشتراک گذاشتن تجربیات مشترک ملیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف است که به صورت مؤثری بر برطرف شدن تصورات نادرست و سوء تفاهم‌ها تأثیرگذار است.
ایوب افزود: به عقیده من، یکی از دلایل وجود تصورات نادرست علیه مسلمانان این است که نظام آموزشی در آمریکا فاقد برنامه‌ای برای ارائه اطلاعات لازم در مورد فرهنگ‌های مختلف است.
وی گفت: فقط کسانی‌که خودشان به دنبال دانستن می‌روند، از حقیقت آگاه می‌شوند در غیر این صورت، هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه مثلاً در اسپانیا چگونه سه دین بزرگ اسلام، مسیحیت و یهودیت با صلح و آرامش در کنار هم زندگی می‌کنند، داده نمی‌شود.
ایوب افزود: با وجود حدود 25 هزار مسلمان در ایالت اورگن که اکثریت آن‌ها در پورتلند زندگی می‌کنند، نیاز برای ارائه اطلاعات درست در مورد اسلام و مسلمانان کاملاً احساس می‌شود.
این جشنواره با هدف اتصال انسان‌ها با استفاده از قدرت موسیقی، هنر و غذا، میزبان برنامه‌های مختلف مانند اجراهای فرهنگی، ارائه غذاهای فرهنگ‌های مختلف، بازار بین‌المللی، کارگاه‌های هنری، صنایع دستی، خوشنویسی اسلامی و برنامه‌های آموزشی است.
captcha