برگزاری مرحله پایانی آزمون طرح «حفظ نور» در استان مرکزی
کد خبر: 3617510
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰

برگزاری مرحله پایانی آزمون طرح «حفظ نور» در استان مرکزی

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی گفت: بخش مدارس و منطقه‌ای آزمون طرح ملی حفظ قرآن «نور» برگزار شده و بخش استانی نیز اول و دوم مردادماه در دارالقرآن عباسیان برگزار خواهد شد.

رمضانی، کارشناس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: طرح ملی حفظ قرآن کریم «نور» از سال 1391 تاکنون در سراسر کشور به منظور ورود دانش‌آموزان و فرهنگیان به بحث حفظ قرآن کریم به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: دانش‌آموزان و فرهنگیان سراسر کشور با مراجعه به سامانه الکترونیکی  http://www.quran.medu.ir در بخش‌های حفظ یک جزء، دو جزء ، ده جزء، و...ثبت‌نام کرده و سپس بعد از آموزش‌های مجازی در آزمونی که توسط آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود، ارزیابی و بعد از کسب حد نصاب لازم مدرک حفظ بری آن‌ها صادر می‌شود.
رمضانی تصریح کرد: این طرح هر ساله از مهر و آبان‌ماه شروع و دانش‌آموزان تا پایان فروردین‌ماه فرصت دارند مباحث را بصورت مجازی فرا گیرند، اردیبهشت و خردادماه نیز آزمون ارزیابی برگزار ‌می‌شد که امسال به دلیل تقارن زمان آزمون با ماه مبارک رمضان بخشی از آزمون در مردادماه برگزار می‌شود.
کارشناس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش استان مرکزی گفت: آزمون بخش‌ حفظ زیر ده جزء در سطح مدارس، بخش حفظ 10 جزء تا 15 جزء در سطح منطقه و بخش 20 تا 30 جزء در سطح استان برگزار می‌شود و گواهی پایان دوره نیز به همین منوال از طرف مدرسه، منطقه و استان صادر می‌شود، در بخش استانی گواهی‌نامه از سوی وزارتخانه آموزش‌و‌پرورش صادر می‌گردد.
وی ادامه داد: در استان بخش مدارس، منطقه برگزار شده و بخش استانی نیز از 1 الی 2مردادماه در دارالقرآن عباسیان برگزار خواهد شد در این بخش 40 نفر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
رمضانی در پایان بیان کرد: امسال 2 هزار و 100 دانش‌آموزان و فرهنگی از استان در این طرح شرکت کردند که از این تعداد 2 هزار دانش‌آموز و 100 نفر فرهنگی هستند، اراک بیشترین نفرات ثبت نام کننده را در این طرح دارد.
captcha