شورای نگهبان ضامن بقای انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3617916
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷

شورای نگهبان ضامن بقای انقلاب اسلامی است

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه بجنورد شورای نگهبان را ضامن بقای انقلاب اسلامی توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد امروز در دیدار اعضای دفتر نمایندگی شورای نگهبان استان، اظهار داشت: امام راحل با تأسیس شورای نگهبان عملاً سیاست و دیانت را به هم آمیخت.
وی اضافه کرد: شورای نگهبان یک دستگاه نظارتی بسیار مهم است که براساس قواعد و قوانین اسلامی و در پرتو اصول و قانون اساسی، به عنوان سرعت‌گیر در برابر تندروی‌های برخی از سیاستمداران عمل می‌کند.
آیت الله یعقوبی با اشاره به لزوم تأسیس شورای نگهبان در نظام اسلامی، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی مجموعه‌ای به هم‌آمیخته از دین و سیاست بوده و سیاست‌مداران باید همه این پیکره را مدنظر داشته باشند و نمی‌توان از یکی از اعضای آن دفاع و عضو دیگر را طرد کرد.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: شورای نگهبان چشم بیدار این نظام بوده و از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان از ارکان تأثیرگذار و تأمین‌کننده این نظام بوده و با حساسیت‌هایی که در مسائل نظام از خود نشان می‌دهد می‌تواند جلوی نفوذ دشمنان و معاندان را بگیرد.
استاد درس خارج فقه حوزه علمیه استان با بیان اینکه شورای نگهبان به جبهه حق هوشیاری می‌دهد و رخنه‌های دشمنان را شناسایی می‌کند، اظهار کرد: این شورا شیطنت‌های شیاطین داخلی و خارجی را شناسایی می‌کند و مانع رخنه دشمن در برنامه‌های نظام می‌شود.
آیت الله یعقوبی افزود: دشمنان ایران اسلامی درصدد هستند تا ارزش‌های این نظام را به حاشیه ببرند؛ ازاین‌رو همه مسؤولان باید مراقب این ترفندها باشند.
رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی گفت: دشمنان چشم دیدن شورای نگهبان به عنوان دیده بیدار نظام اسلامی را ندارند و از هر موقعیتی برای ایجاد اخلال و ضربه زدن به آن استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل نباید اجازه این کار را به دشمن بدهیم.
وی افزود: شورای نگهبان در عمل مصداق امر به معروف و نهی از منکر بوده و پایگاهی برای اجرای این تکلیف الهی است.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه حرمت شورای نگهبان حرمت نظام است، گفت: شورای نگهبان ناصحی امین بوده و برای حفظ این نظام فعالیت می‌کنند؛ به همین دلیل نباید مورد هجمه برخی از عناصر داخلی و خارجی قرار بگیرد.
وی اظهار امیدواری کرد بیماردلانی که قصد تخریب این نهاد مقدس و انقلابی را دارند هدایت شوند و از مسؤولان دفتر نمایندگی شورای نگهبان در استان خواست تا به شبهات ایجاد شده از سوی معاندان با آگاهی و قاطعیت پاسخ دهند و مواظب حرکت‌های موذیانه آنها باشند.
captcha