بالغ بر 13 هزار رابط کانونی خواهر در کشور فعالیت فرهنگی دارند
کد خبر: 3618801
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹

بالغ بر 13 هزار رابط کانونی خواهر در کشور فعالیت فرهنگی دارند

گروه فرهنگی: مسئول امور خواهران کانون‌های فرهنگی مساجد، گفت: ۱۳هزار رابط مساجد خواهر در سطح کشور فعالیت فرهنگی دارند که در اجرای برنامه های فرهنگی با ۸۰۰ رابط منطقه ای در ارتباط مستمر هستند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، زهرا بیگدلی،مسئول امور خواهران کانون‌های فرهنگی مساجد کشور 23 تیر با بیان اینکه مجموعه خواهران فعال در کانون‌های مساجد کشور در حال حاضر  با ۱۳ هزار نفر رابط و  ۸۰۰ رابط منطقه‌ای در سطح کشور اعم از شهرها و روستاها باانگیزه و روحیه انقلابی در حال فعالیت فرهنگی و ترویجی هستند، اظهار کرد: این افراد با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در راستای تقویت دامنه تعامل و گسترش فعالیت بخش خواهران در کانون‌های مساجد فعالیت دارند.
وی با اشاره به اینکه احیای کارکردهای فرهنگی و تبلیغی مساجد در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی است مهمترین رسالت کانونهای مساجد است افزود: دفتر امور خواهران نیز احیای گفتمان نظام زن و خانواده را در بستر مساجد به‌عنوان رسالت تخصصی خود انتخاب کرده است.
مسئول امور خواهران ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور بابیان اینکه سیاست زدگی می‌تواند آفتی برای فعالیت کانون‌ها باشد،افزود: بر اساس خط‌مشی اصلی، کانون‌های فرهنگی در سطح کشور فارغ از موضع‌گیری‌های سیاسی و وابستگی به جناح‌ها به دنبال احیای مسجد طراز اسلامی هستند تا از این رهگذر، کارکردهای اساسی مساجد به‌خصوص ارتقای سطح فرهنگی جامعه و تربیت اعتقادی جوانان و نوجوانان و افزایش رغبت آنان برای حضور در مساجد احیاء شود.
وی ادامه داد: با توجه به تلاش خزنده دشمنان و معاندان نظام اسلامی برای فروپاشی بنیان خانواده ایرانی مسلمان و دور کردن زنان از نقش و جایگاه اصیل آنان از طریق تغییر باورها و افکار آنان در کنار درگیر کردن آن‌ها با اولویت‌های دسته چندم زندگی، رابطان خواهر کانون‌های مساجد سطح کشور، به دنبال تقویت بنیه نظری زنان بر اساس اندیشه انقلاب اسلامی هستند.
مسئول امور خواهران ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور با تاکید بر اینکه تلاش و دغدغه بانوان و خواهران این است که از فضای نشست‌ها و خروجی آن‌ها به یک محتوای گفتمانی مفید و مؤثر برسیم متذکر شد:هدف از برگزاری نشست‌های کانون‌های فرهنگی، جامه عمل پوشاندن به دغدغه‌ها و فرمان‌های رهبر معظم انقلاب است که برای تقویت و تحکیم اهداف فرهنگی نظام و جلوگیری از یک‌سونگری، سطحی‌نگری و برخورد سلیقه‌ای با موضوعات برگزار می‌شود.
بیگدلی بابیان اینکه پایه و اساس تربیت نسل و فرهنگ‌سازی در خانواده شکل می‌گیرد و زنان در هر جایگاهی هم که باشند رسالت مهم فرهنگ‌سازی در خانواده را بر عهده‌دارند،متذکر شذ: متأسفانه برخی غفلت‌ها یا ناآگاهی بخشی از جامعه زنان باعث رخنه و نفوذ  تفکر فمینیسم شده که کاملاً مغایر فرهنگ ایرانی و اسلامی ما است.
وی با اشاره به اینکه مادران باید بااحساس مسئولیت و مدیریت صحیح این نقش را هرچقدر می‌توانند پررنگ‌تر کنند و در این صورت با توانایی و ظرفیت آنان برای حضور پررنگ و درست در تربیت و رشد اجتماع، چه به‌عنوان یک دختر و چه به‌عنوان یک بانوی متأهل در حوزه ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی بسیار مؤثر خواهد بود. یاداور شد: شخصیت بانوی نمونه اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س) و سبک زندگی ایشان و رفتار و مشی و تفکر این بزرگوار بهترین الگویی است که جامعه زنان امروز ما به آن نیاز دارند.
به گفته وی؛ زنان باید به دنبال تحکیم و تقویت سنگر خانواده باشند و سطح بینش و دانش‌ خود را افزایش دهند البته اینجا منظور، تحصیلات دانشگاهی و دانشگاهی نیست بلکه دانشی که مادران و همسران را در خصوص مسائل تربیتی و اعتقادی به‌روزتر کند و برای ساختار خانواده مفید و مؤثر باشد.
منبع: خبرگزاری مهر
captcha