افزایش سمن‌های کشور به 5000 مورد تا پایان دولت دوازدهم
کد خبر: 3619167
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹

افزایش سمن‌های کشور به 5000 مورد تا پایان دولت دوازدهم

گروه فرهنگی: وزیر ورزش و جوانان گفت: تعداد سازمان‌های مردم نهاد در سال 92 کمتر از 100 مورد در کشور بود که در سال 95 به 2 هزار مورد رسید و برنامه ریزی شده که تا پایان دولت دوازدهم به پنج هزار سازمان افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ، مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان امروز شنبه،24 تیر ماه در دیدار با روسای هیات‌های ورزشی و سازمان‌های که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برجام از موفقیت‌های تاریخی و دستاورد بزرگی برای کشور بود که طی 30 ماه مذاکره با قدرت‌های جهانی، قدرت سیاسی خود را به دنیا نشان دادیم.

وی افزود: در این مذاکرات سرنوشت ساز دو هدف عمده حفظ حقوق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها دنبال می‌شد که گرچه از طرف مقابل بدعهدی‌ها و بد اخلاقی‌هایی روی داد اما دستاوردهای زیادی برای کشور داشت و موجب شد تحریم‌های ظالمانه و ناعادلانه به مرور برداشته شود.

وزیر ورزش و جوانان به موفقیت‌های عرصه ورزش در پی توافق برجام اشاره و عنوان کرد: 60 رویداد بین المللی ورزشی را در این مدت میزبانی کرده‌ایم که قبل از برجام نگاه جامعه جهانی به ایران چنین نبود که بتواند میزبانی چنین مسابقاتی را برعهده بگیرد.

وی با اشاره به اینکه دولت در خصوص رسیدگی به مشکلات برخی مناطق کشور نگاه ویژه‌ای دارد، اعلام کرد: رسیدگی به مشکلات و مسائل استان‌های محروم در هیات‌ها و جلسات مختلف همواره مورد تاکید رئیس جمهور بوده است و استان کردستان یکی از این استان‌هایی بوده که همواره مورد توجه رئیس جمهور بوده است.

سلطانی‌فر با تاکید بر اینکه با این رویکرد رئیس جمهور، همه وزرا نیز تلاش می‌کنند در مباحث مختلف توسعه در کشور توازن ایجاد کنند، گفت: علیرغم محدودیت‌ها و محرومیت‌های زیاد، اما همچنان استان‌های محروم کشور به نظام و دستاورهای آن و آرمان‌های دولت پایبند هستند.

وزیر ورزش و جوانان به مشکلات حوزه ورزش در کشور اشاره کرد و گفت: اقتصاد ورزش و حضور بخش خصوصی در همه کشورهای جهان به واسطه فراهم بودن ساز و کارها بسیار پررنگ است اما در کشور ما چنین نیست و مشارکت چندانی مشاهده نمی‌شود.

وی تاکید کرد: باید برای حضور سرمایه گذاران و اسپانسرهای ورزشی تسهیل گری شود و با حمایت‌های قانونی، زمینه حضور گسترده بخش خصوصی فراهم شود.

سلطانی فر با اشاره به اینکه نبود اسپانسرهای ورزشی در کردستان به دلیل نبود صنایع بزرگ نیست، بیان کرد: استان‌هایی هم که دارای صنایع بزرگ هستند حامی ورزشی ندارند زیرا فراهم نبودن ساز و کار قانونی موجب عدم رغبت اسپانسرها می‌شود و به دلیل فراهم نبودن این ساز و کارها ممکن است سرمایه گذار مورد تعرض دستگاه‌های قضایی قرار گیرد.

وی اعلام کرد: بدون شعار اعلام می‌کنم که رویکرد جدی وزارت ورزش و جوانان، توجه به ورزش بانوان در ابعاد مختلف است تا با این شرایط امکان افتخارآفرینی برای زنان توانمند ایرانی به عنوان نیمی از جمعیت کشور فراهم شود.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: زنان زیادی در کشور هستند که علیرغم ملاحظات فرهنگی افتخارآفرینی قابل توجهی داشته‌اند که با تخصیص ساعاتی از سالن‌های ورزشی به بانوان، فراهم کردن شرایط خوب تمرین و جذب مربی‌های خوب سعی می‌کنیم زمینه را برای حضور قهرنمانانه آنها فراهم کنیم.

وی وضعیت ورزش بانوان در استان‌ها را یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران استانی اعلام کرد و گفت: امیدواریم با این رویکرد بتوانیم حوزه ورزش بانون را در کشور بهبود ببخشیم.

سلطانی فر با تاکید بر حفظ جایگاه و شان ورزشکاران، بیان کرد: با افزایش پوشش‌های بیمه‌ای و افزایش حقوق پیشکسوتان ورزشکار برای حفظ شان و جایگاه آنها تلاش می‌کنیم و امیدواریم در سال 96 و 97 بتوانیم دستاوردهای بیشتری در این حوزه داشته باشیم.

وی با اشاره به لایحه تفکیک وزارت ورزش و جوانان در مجلس، خاطرنشان کرد: اشتغال، ازدواج، مسکن و تحصیل از مهمترین مشکلات جوانان است که رفع آنها نیازمند جایگاهی قانونی و محکم و مقتدرتر است که با احیای سازمان ملی جوانان بهتر می‌توان مشکلات را رصد و با همگرایی و برنامه ریزی بهتر گام‌های محکم‌تری برای حل آنها برداشت.

وزیر ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد مجلس به این لایحه رای موافق داده و سازمان ملی جوانان احیاء شود.

وی ادامه داد: مجموعه ورزش و جوانان از سال 89 تاکنون به ویژه در دولت یازدهم، دستاوردهای زیادی داشته است که از آن جمله می‌توان به پرداخت 9 هزار و 800 میلیارد تومان وام ازدواج در کشور اشاره کرد و این کارنامه خوبی است.

وی ادامه داد: تعداد سازمان‌های مردم نهاد نیز در سال 92 کمتر از 100 مورد در کشور بود که در سال 95 به 2 هزار مورد رسیده و برنامه ریزی شده که به پنج هزار سازمان تا پایان دولت دوازدهم افزایش پیدا کند.

سلطانی‌فر ایجاد خانه‌های جوان را از دیگر موفقیت‌های حوزه جوانان دانست و گفت: خانه‌های جوان که در دولت هشتم ایجاد شد در دولت نهم و دهم به کلی برداشته شد که در دولت یازدهم مجددا احیا شد و هم اکنون 45 خانه جوان در کشور فعال هستند.

وی یادآور شد: سال گذشته 14 هزار هیات ورزشی کشور 18 میلیارد تومان اعتبار داشتند که به هر هیات 1.3 تا 1.5 میلیون رسیده است. امیدواریم امسال با استفاده از منابع ارزش افزوده به هیات‌های ورزشی سه تا پنج برابر اعتبار تزریق کنیم چون معتقدیم در نقاط مختلف کشور استعدادهایی وجود دارد که بواسطه نبود امکانات امکان ظهور و بروز پیدا نکرده‌اند و تنها از طریق هیات‌های ورزشی می‌توان آن ها را شناخت و شکوفا کرد.

captcha