آموزش قرآن در فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار با سرویس رفت و آمد رایگان
کد خبر: 3619278
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲

آموزش قرآن در فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار با سرویس رفت و آمد رایگان

گروه شهرستان‌ها: فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار در سال اول فعالیت 80 درصد فعالیت خود را به آموزش علوم قرآنی و معارف اسلامی اختصاص داده و برای برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت در تابستان سرویس رایگان اختصاص داد.

ابراهیم طاهریان، سرپرست فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه کلاس‌های اوقات فراغت تابستانی این فرهنگسرا برای اولین بار در حال برگزاری است، اظهار کرد: این کلاس‌ها‌ در رشته‌های مختلف دینی و هنری برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در سال اول با اندکی تاخیر این کلاس‌ها آغاز می‌شود، تصریح کرد: در این کلاس‌ها آموزش قرآن و معارف اسلامی کاملا رایگان است.
طاهریان با اشاره به اینکه در حوزه آموزش قرآن کلاس‌هایی مانند روخوانی و روانخوانی، تجوید و حفظ قرآن از 26 تیرماه آموزش خودشان را شروع کرد‌ه‌اند، ادامه داد: برای برگزاری کلاس‌ها به دلیل نامناسب بودن مسیر رفت و آمد و برخی از مشکلات دیگر از توحید شهر به فرهنگسرا و بالعکس در سال اول از طرف آستان قدس سرویس رایگان اختصاص یافته تا قرآن‌آموزان بتوانند به سهولت و راحتی در کلاس‌های قرآن حضور یابند.
وی اضافه کرد: کلاس‌های قرآن و معارف اسلامی روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هر هفته از ساعت 8:30 تا 10.30 صبح دایر است و در کنار آموزش معارف اسلامی از برخی آموزش‌های دیگر نظیر رباتیک، رایانه و نقاشی برای تشویق قرآن‌آموزان استفاده شده است.
سرپرست فرهنگسرای امام رضا(ع) با تأکید بر اینکه شهرستان سبزوار در علوم قرآنی دارای ظرفیت بالقوه فراوانی است که باید در عمل بتوان از آن استفاده کرد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های فراوانی که این فرهنگسرا دارد، در حال حاضر به دنبال تشکیل گروه تواشیح هستیم تا بتوانیم گوشه‌ای از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه 80 درصد فعالیت کلاس‌های این فرهنگسرا در زمینه قرآن و علوم قرآنی است، افزود: در این کلاس‌ها برای افراد بالای شش سال برای آموزش قرآن برنامه‌ریزی شده که در این زمینه، بانوان استقبال بیشتری از کلاس‌های تابستانی داشته‌اند.
captcha