جشنواره قرآنی مدهامتان در خراسان شمالی برگزار می‌شود
کد خبر: 3620394
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳

جشنواره قرآنی مدهامتان در خراسان شمالی برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در بجنورد برگزار می‌شود.

هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، با بیان اینکه جشنواره قرآنی مدهامتان در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نشر و ترویج معارف قرآنی و شعائر الهی و استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در جهت جذب بیشتر و بهتر آنان به مسجد برگزار می‌شود، گفت: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
 وی افزود: حضور پرنشاط ‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی، ملی و بین المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌ها و ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان قرآن مدار در مسابقات فنی و تخصصی اوقاف، تشویق و ترغیب مدیران کانون ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه ای فعال در امور قرآنی و آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت های قرآنی موجود در کانون های فرهنگی و هنری از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می رود.
 شیرازیان از برگزاری جشنواره مدهامتان در دو بخش خواهران و برادران خبر داد و اظهارکرد: بخش برادران شامل ٧ رشته قرآنی قرائت (تحقیق)، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، اذان، ترتیل و صحت قرائت حمد، سوره، اذکار نماز و همچنین مفاهیم قرآن و نهج البلاغه است.
وی بیان کرد: مسابقات بخش خواهران نیز شامل چهار رشته قرائت (تحقیق)، صحت قرائت حمد و سوره، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه  و حفظ کل قرآن است که برگزیدگان رشته حفظ کل به مرحله کشوری مسابقات در خراسان رضوی اعزام می‌شوند و سه رشته دیگر در مرحله استانی به پایان می رسد.
 شیرازیان افزود: تمامی شرکت کنندگان در دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان پس از ثبت نام در پایگاه اطلاع رسانی جوانان مساجد به نشانی www.javananemasajed.ir باید در آزمونی که به منظور توجه به بخش مفاهیم قرآن طراحی شده، شرکت کنند.
 مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه کسانی که رتبه ممتاز مسابقات بین المللی را داشته باشند نمی‌توانند در جشنواره شرکت کنند، گفت: این جشنواره ویژه گروه سنی ۱۸ تا ۳۰ است.
 وی در توضیح تقویم اجرایی این جشنواره گفت: زمان برگزاری مرحله استانی، تاریخی بین سی ام مردادماه تا پنجم آبان ماه خواهد بود و مرحله کشوری آذرماه سال جاری به میزبانی استان خراسان رضوی برگزار می شود.
captcha