جشنواره عکس قرآنی شهری در خراسان شمالی با معرفی اثر برگزیده پایان یافت
کد خبر: 3620949
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸

جشنواره عکس قرآنی شهری در خراسان شمالی با معرفی اثر برگزیده پایان یافت

گروه فعالیت های قرآنی: جشنواره عکس قرآنی شهری در خراسان شمالی که از سوی جهاددانشگاهی خراسان شمالی برگزار شد با معرفی اثر برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، جشنواره عکس قرآنی شهری با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و تشویق هنرمندان و دانشگاهیان جهت پرداختن به موضوعات مرتبط با قرآن کریم، استفاده از هنر برای انتقال نقش قرآن در جوامع اسلامی، ایجاد زمینه مناسب برای رقابت سازنده در جهت ارتقاء سطح کیفی و محتوایی آثار هنری با محوریت قرآن کریم برگزار شد.
آشنایی با آموزه‌های قرآن كريم در حوزه زندگی شهری و توجه به جلوه‌های پيام‌های قرآنی در ابعاد مختلف زندگی شهری از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره بود.
برای این جشنواره در موضوعات سبک زندگی قرآنی، علم و دانش در قرآن کریم، تعلیم و تربیت از منظر قرآن، سیمای جوانان در قرآن، حجاب و عفاف از منظر قرآن کریم، روابط اجتماعی از منظر قرآن کریم، ایثار و فداکاری و انفاق از منظر قرآن کریم، مفاهیم قرآنی در زندگی روزمره، معروفات و منکرات در قرآن، تصاویری از برگزاری مراسمات قرآنی، مذهبی و دینی فراخوان داده شد.    
از میان آثار رسیده به این جشنواره، اثر مرتضی فیروزیان عکاس هنری و تحصیل کرده رشته گرافیک برگزیده شد که با اهدای هدیه و لوح سپاس از وی تقدیر شد.
گفتنی است برای برگزاری این جشنواره در اسفند ماه سال 95 فراخوان داده شد و مهلت ارسال آثار یک بار تمدید شد.
captcha