زادگاه امام راحل؛ میزبان گردهمایی آزادگان اردوگاه موصل
کد خبر: 3621817
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲

زادگاه امام راحل؛ میزبان گردهمایی آزادگان اردوگاه موصل

گروه اجتماعی: رئیس بنیاد شهید خمین گفت:گردهمایی آزدگان اردوگاه موصل همزمان با سالروز ورود آزادگان به کشور، 26 مردادماه در این شهرستان و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سید مهدی ساداتی فرماندار خمین، امروز شنبه 31 مردادماه در جلسه برنامه‌ریزی«گردهمایی آزادگان اردوگاه موصل در خمین» گفت: شجاعت، پایمردی و ایستادگی آزادگان در دوران اسارت در برابر دشمن باعث سرافرازی ملت بزرگ ایران شد.
وی افزود: آزادگان در طول دوران اسارت با تحمل انواع شکنجه‌ها، با افتخار سربلندی به ایران اسلامی بازگشتند و با همت روحانیونی چون حجت‌الاسلام ابوترابی تهدیدهای دشمن را به فرصت تبدیل کردند.
ساداتی ادامه داد: آزادگان الگوی تمام قد غیرت، عزت و شرافت هستند که با تحمل سختی‌ها، مشقت‌ها و ناملایمات هرگز از باورها و اعتقادات خود عقب نشینی نکردند.
وی با اشاره به برگزاری گردهمایی آزادگان اردوگاه تکریت 5 در سال گذشته در خمین اظهار کرد: این گردهمایی نقطه امیدی برای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس بود. زادگاه معمار کبیر انقلاب با تقدیم یک‌هزار شهید پایگاه دفاع مقدس است و برگزاری سه کنگره پرشکوه شهدا در این شهرستان در تاریخ نظام اسلامی ماندگار است.
علیرضا ساعدی، رئیس بنیاد شهید خمین نیز در این جلسه گفت:گردهمایی آزدگان اردوگاه موصل همزمان با سالروز ورود آزادگان به کشور، 26 مردادماه در این شهرستان و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین برگزار می‌شود.
وی افزود: سه هزار و هفتصد آزاده در اردوگاه موصل اسیر بودند و این گردهمایی با حضور آزادگانی که نزدیک به 10 سال در اردوگاه موصل دوران اسارت خود را می‌گذراندند برگزار می‌شود.
ساعدی تاکید کرد: تا به امروز 600 آزاده برای حضور در این گردهمایی ثبت‌نام کرده‌اند که با توجه به اسارت یک‌هزار و 500 اسیر در مدت 10 سال در اردوگاه موصل انتظار می‌رود تعداد شرکت کنندگان در گردهمایی بیش از این باشد.
یادآور می‌شود: آئین استقبال، بازدید از اماکن گردشگری خمین، حضور در مراسم خاطره گویی مساجد و برنامه‌های شب‌نشینی و آیین بدرقه مردمی در نماز جمعه از جمله برنامه‌های حضور آزادگان اردوگاه موصل در خمین است.
captcha