ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از نیازهای ضروری جامعه است
کد خبر: 3622116
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
مدیرکل بنیاد شهید گیلان:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از نیازهای ضروری جامعه است

گروه اجتماعی: پاکاری با بیان اینکه امروز اگر امنیتی در جامعه وجود دارد به برکت خون شهدا است، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از نیازهای ضروری جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان روز گذشته، 31 تیر در دیدار با خانواده شهید حسن عشوری، شهید گیلانی مدافع امنیت در عملیات تروریستی منطقه چابهار، با تاکید بر جایگاه والای خانواده های معظم شهدا، گفت: امروز اگر امنیتی در جامعه وجود دارد به برکت خون شهدا است و خانواده های معظم شهدا نیز به همان نسبت در دفاع از کشور نقشی بسیار مهم داشته اند.

وی تصریح کرد: شهدایی همچون شهید عشوری که با شجاعت مثال زدنی خود در راه ایثار و شهادت گام برداشته اند از افتخارات این منطقه و مملکت اسلامی هستند و ما بسیار خرسندیم که امروز در جمع خانواده این شهید بزرگوار هستیم.

این مقام مسئول افزود: امروز جامعه اسلامی و همه کسانی که در آن با آسایش و آرامش زندگی می کنند، مرهون خون پاک هزاران شهید و جانبازانی است که در دفاع از ارزش های اسلامی که از اهل بیت عصمت و طهارت(س) به ما ارث رسیده است، جانفشانی کردند.

پاکاری خاطرنشان کرد: امروز با فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت در جامعه می‌توانیم بیشتر مشکلات اجتماعی را برطرف کنیم، بنابراین ترویج این فرهنگ از نیازهای ضروری جامعه است و باید در تحقق آن تلاش کرد.

به گزارش ایسنا، شهید حسن عشوری، بسیجی گیلانی و دانشجوی مقطع ارشد حقوق و جزای دانشگاه آزاد زاهدان بود که 24 خرداد امسال در درگیری با تروریست‌های تکفیری گروهک موسوم به انصارالفرقان در چابهار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

از این شهید بزرگوار به عنوان نخستین شهید امنیت در مبارزه با گروهک‌های تکفیری و تروریستی یاد می‌شود.

captcha