تأکید معاون استاندار خراسان شمالی بر تعیین تکلیف مجتمع‌های خدمات رفاهی تحت پوشش میراث فرهنگی
کد خبر: 3622193
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳

تأکید معاون استاندار خراسان شمالی بر تعیین تکلیف مجتمع‌های خدمات رفاهی تحت پوشش میراث فرهنگی

گروه اجتماعی: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی تأکید کرد: مجتمع‌های خدمات رفاهی تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمود دلپسند در نشست رفع مشکلات مساجد و مراکز بین راهی استان گفت: گذشت زمان موجب مستهلک شدن این اماکن خواهد شد، بنابراین در صورت نیاز سازمان میراث فرهنگی می تواند این اماکن را به منظور ارائه خدمات بهتر به بخش خصوصی واگذار کند.
وی در ادامه  افزود: بازدید از نمازخانه ها، مساجد و مراکز بین راهی معطوف به ایام خاصی نیست و بلکه این نظارت ها باید امری مستمر و همیشگی باشد.
دلپسند ادامه داد: خراسان شمالی به دلیل قرارگیری در مسیر عبور زائران امام رضا(ع) هر سال شاهد عبور بیش از 20 میلیون مسافر است و بنابراین توجه به خدمات مجتمع ها و مراکز بین راهی نه فقط در ایام نوروز و تعطیلات بلکه در طول سال ضروری است.
وی اظهار کرد: دستگاه های متولی در بحث مدیریت و ساماندهی مساجد و مراکز بین راهی باید اهتمام ویژه ای داشته باشند چرا که خدمات رسانی به مردم به عنوان یک اصل و وظیفه مورد تاکید استان است و بنابراین بازدید و نظارت بر مراکز تحت پوشش هر دستگاه و سازمانی باید در دستور کار آنان باشد.
این مقام مسئول تصریح کرد: در این بازدیدها توجه به بهداشت، نظافت و وسایل مورد نیاز در نمازخانه ها و مراکز بین راهی با توجه به حضور مسافران با فرهنگ ها و سلامت های مختلف حائز اهمیت است و همچنین خادمین و نیروی انسانی این اماکن نیز باید توان و دقت لازم را برای انجام کار داشته باشد.
وی تاکید کرد: نواقص و ضعف های اساسی و جزئی مراکز و مساجد بین راهی باید تا یک ماه آینده و قبل از شروع دور دوم سفرهای تابستانی مرتفع شود.
captcha