بستر مناسب آموزش‌های الکترونیکی در جهاد دانشگاهی
کد خبر: 3622973
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
هاشمی عنوان کرد:

بستر مناسب آموزش‌های الکترونیکی در جهاد دانشگاهی

گروه دانشگاه: معاون آموزشی جهاد دانشگاهی عنوان کرد: جهاد دانشگاهی بستر مناسبی برای برگزاری دوره‌های آموزشی الکترونیکی دارد، وظیفه ماست که آموزش‌های عمومی و تخصصی را در این بستر بیشتر فراهم کنیم.

سیدسعید هاشمی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در آستانه سی و هفتمین سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی، درباره برنامه‌های این معاونت اظهار کرد: در مجموعه جهاد دانشگاهی هدف‌گذاری‌هایی متناسب با برنامه ششم جهاد در نظر گرفته شده که در حوزه آموزشی در سه بخش؛ آموزش عالی، آموزش کوتاه‌مدت و موسسه‌های علمی کاربردی بوده است.

وی ادامه داد: به‌طور خلاصه در بخش آموزش‌های کوتاه‌مدت، توجه خاص به آزمون‌ها است و بر استانداردسازی شاخص‌ها و معیارها تاکید داریم و بنا داریم این نظام آموزشی که خاص جهاد دانشگاهی است را تقویت کنیم.

هاشمی گفت: همچنین بتوانیم این نظام را در سطوح بین‌المللی هم ارائه دهیم و با توجه به شبکه گسترده‌ای که در سطح کشور وجود دارد، این آزمون‌ها را به صورت متمرکز و با یک استاندارد مشخص ارائه دهیم.

بستر مناسب آموزش‌های الکترونیکی در جهاد دانشگاهی


معاون آموزشی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه بستر لازم برای آموزش‌های الکترونیکی در جهاد دانشگاهی وجود دارد، عنوان کرد: بحث دیگر، آموزش‌های الکترونیکی است و جایگاه آن، که در کشور ما خالی است. در جهاد دانشگاهی، در این زمینه تلاش شده و بسترهای آن از برنامه پنجم آماده شده، با آغاز برنامه ششم به دنبال آن بودیم که تعداد فراگیران قابل توجهی در بخش آموزش‌های الکترونیکی داشته باشیم.

وی افزود: قطعا تلفیق دوره‌های آموزش حضوری و مجازی می‌تواند به ما در جهت تقویت و توسعه کمی و کیفی دوره‌ها، یاری رساند.

معاون آموزش جهاد دانشگاهی تصریح کرد: به همین منظور، از طریق سایت و اپلیکیشن‌هایی که بر روی طریق تلفن همراه نصب می‌شوند، این آموزش‌ها را خواهیم داشت، امروزه اغلب مردم دارای تلفن‌های همراه هوشمند هستند، می‌توانیم از طریق این اپلیکیشن‌های تلفن همراه این آموزش‌ها را دنبال کنیم، این موضوع در دستور کارمان است.

وی افزود: تصور می‌کنم وظیفه ما این است که آموزش‌های عمومی و تخصصی را در این بستر بیشتر فراهم کنیم.

افزایش دوره‌های آموزشی در سطوح بین‌المللی
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه آموزش‌ها در سطوح بین‌المللی کمتر مورد توجه بوده، اظهار کرد: بحث دیگر که در برنامه ششم بیشتر به آن توجه شده و تاکنون در جهاد دانشگاهی کمتر به آن پرداخته شده است، برگزاری دوره‌های آموزشی در سطوح بین‌المللی است.

وی افزود: از سال گذشته تا کنون، در این زمینه حرکت‌های خوبی آغاز شده و امیدواریم بتوانیم به‌ویژه به کشورهای همسایه و کشورهای جهان اسلام، خدمات قابل قبولی را در زمینه آموزش‌های تخصصی و فوق تخصصی کوتاه‌مدت و همچنین علمی کاربردی و آموزش عالی ارائه دهیم.
captcha