وزیر ارشاد: جهاددانشگاهی پاسخگوی بخش زیادی از نیازهای فرهنگی کشور
کد خبر: 3623790
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵

وزیر ارشاد: جهاددانشگاهی پاسخگوی بخش زیادی از نیازهای فرهنگی کشور

گروه اجتماعی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مجموعه جهاددانشگاهی می‌تواند بخش زیادی از نیازهای فرهنگی، اجتماعی و علمی کشور را پاسخگو باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر دیروز 5شنبه 5 مردادماه، در حاشیه بازدید از مجموعه تخصصی خیریه درمان بیماران سرطانی زنجان (مهرانه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان شرکت کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست و در پاسخ به سوال خبرنگار ایکنا در خصوص جایگاه جهاددانشگاهی در انجام فعالیت‌های فرهنگی در سطح کشور، اظهار کرد: مجموعه جهاددانشگاهی یکی از میوه‌ها و محصول انقلاب اسلامی است و ما همکاری مستمری با این نهاد داریم.

صالحی‌امیری با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های مجموعه جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگ است، تصریح کرد: جهاددانشگاهی عضو شورای فرهنگ عمومی است و در حوزه پژوهش‌های فرهنگی و افکارسنجی در حوزه ارزش‌ها و نگرش‌های جامعه، با تلاش‌های صادقانه، کمک‌های زیادی به ما می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: مجموعه جهاددانشگاهی می‌تواند بخش زیادی از نیازهای فرهنگی، اجتماعی و حتی نیازهای علمی کشور را پاسخگو باشد.

صالحی‌امیری گفت: با هدف گسترش همکاری‌ها، برگزاری نشست مشترک وزیر و معاونان وزارت ارشاد با روسا و معاونان جهاددانشگاهی در برنامه تعریف شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه ضمن گرامیداشت دهه کرامت گفت: در سطح کشور 5 هزار موسسه قرآنی در حوزه اجرای برنامه‌های کرامت فعال هستند.

وی افزود: امسال در دهه کرامت 2 هزار و 500 برنامه در 700 شهر، 23 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد، 40 هزار پایگاه بسیج و 8 هزار امامزاده که قطب‌های فرهنگی هستند، اجرا می‌شود.

صالحی‌امیری در خصوص فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: در حال حاضر ۲۳ هزار کانون فرهنگی فعال در کشور وجود دارد که بر اساس برنامه ششم توسعه مقرر است این تعداد به ۸۰ هزار کانون افزایش پیدا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به توسعه کتابخانه‌های عمومی اشاره و تصریح کرد: در کشور بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ کتابخانه عمومی وجود دارد، اما باید گفت نیاز کشور در این زمینه بیشتر از این تعداد است که با همکاری مشترک بین نهاد کتابخانه عمومی و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و مرکز امور مساجد قرار بر احداث کتابخانه در همه ۸۰ هزار مسجد است به نحوی که هر مسجد یک کتابخانه داشته باشد.

captcha