مراسم شصتمین سالروز تأسیس مدرسه اسلامی غنا + عکس
کد خبر: 3624549
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹

مراسم شصتمین سالروز تأسیس مدرسه اسلامی غنا + عکس

گروه بین‌الملل: مراسم شصتمین سالروز تأسیس مدرسه عربی ـ انگلیسی اسلامی «نوری» در شهر «تامالی» کشور آفریقایی غنا به میزبانی اداره آموزش‌ اسلامی استان شمالی این کشور برگزار شد.

مراسم شصتمین سالروز تاسیس مدرسه اسلامی غنا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «citifmonline»، عیسی ابوبکر، مدیر اداره آموزش‌ اسلامی مناطق شمالی غنا در این مراسم با اعلام اینکه میزان غیبت معلمان در مدارس اسلامی بالا است، اظهار کرد: معلمان در مدارس انگلیسی و عربی به بهانه دستمزد پایین در انجام وظایف خود کوتاهی می‌کنند.
وی خواستار تغییرات اساسی برای اصلاح استانداردهای آموزش‌های اسلامی شد.
ابوبکر آموزش دوره‌ای را به عنوان یک راه‌حل در راستای تغییرات جهانی استانداردهای آموزشی عنوان کرد و از والدین خواست تا به آموزش فرزندان خود اهمیت بیشتری بدهند.
مراسم اصلی قرار است در سی‌ام سپتامبر مصادف با هشتم مهرماه سال جاری در مدرسه اسلامی نوری برگزار شود.
اداره آموزش اسلامی غنا پیش از این مسئولیت تمامی مدارس دولتی اسلامی را که توسط مسلمانان تأسیس شده، بر عهده داشته؛ اما اکنون این مسئولیت به دولت واگذار شده است.
مسلمانان غنا که 30 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، با بحران‌های بزرگی مانند بی‌سوادی، کمبود امکانات و اختلافات مذهبی مواجه هستند و در این میان، تروریسم به عنوان پدیده‌ای رو به گسترش در منطقه غرب آفریقا، به عنوان بزرگ‌ترین چالش پیش روی آنان خودنمایی می‌کند.
مراسم شصتمین سالروز تأسیس مدرسه اسلامی غنا + عکس

مراسم شصتمین سالروز تأسیس مدرسه اسلامی غنا + عکس
captcha