بیمه 272 خادم مسجد در سبزوار و خوشاب
کد خبر: 3629481
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲

بیمه 272 خادم مسجد در سبزوار و خوشاب

گروه شهرستان‌ها: مسئول بیمه خادمان مساجد در اداره اوقاف سبزوار اظهار کرد: 272 خادم مسجد در شهرستان‌های سبزوار و خوشاب بیمه تامین اجتماعی هستند.

رامین متقیان، مسئول بیمه خادمان مساجد در اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اظهار کرد: تاکنون 272 خادم مسجد در شهرستان‌های سبزوار و خوشاب بیمه تأمین اجتماعی شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون در هر مسجد فقط مجاز به بیمه کردن یک نفر هستیم، افزود: فقط در دو2 مسجد شهری به علت خدمت‌رسانی شبانه‌روزی به مسافران و زائران علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در سبزوار دو نفر بیمه شده‌اند.
متقیان با تأکید بر اینکه برای بیمه شدن خادمان باید مهر و تأییدیه هیئت امنای مساجد و تأیید امام جمعه شهرستان همراه باشد، تصریح کرد: به همه هیئت امنای مساجد توجیه کرده‌ایم به نحوی عمل کنند که دینی از نظر شرعی بر گردنشان نباشد.
وی با اشاره به اینکه در این نوع بیمه، هفت درصد بیمه مربوطه که در سال جاری حدود 68 هزار تومان است، توسط خادمان مساجد پرداخت می‌شود، ادامه داد: بقیه این مبلغ توسط اداره اوقاف تأمین می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه خادمان مساجد مظلوم واقع شده‌اند و حمایت خاصی از آن‌ها نمی‌شود، اضافه کرد: در قانون بیمه بیان شده است که خادمان برای بیمه شدن نباید شغل دیگری داشته باشند.
مسئول بیمه خادمان مساجد سبزوار با اشاره به اینکه برخی از خادمان هیچ حقوقی از طرف هیئت امنای مساجد ندارند، ابراز کرد: گذران زندگی برای این افراد به ویژه خادمان مساجد شهری مشکل هست.
وی ادامه داد: در برخی از روستاها این خادمان معمولا در کنار کشاورزان دیگر درآمدی از کشاورزی دارند و برخی نیز کارگری می‌کنند.
captcha