شرکت بیش از 500 نفر در اردوی فرهنگی ـ معرفتی حیات طیبه
کد خبر: 3629561
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵

شرکت بیش از 500 نفر در اردوی فرهنگی ـ معرفتی حیات طیبه

گروه معارف: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه اردوی فرهنگی ـ معرفتی حیات طیبه خواهران در مشهد گفت: 280 نفر از دانشجویان دختر و 260 نفر از دانشجویان پسر فعال سراسر کشور در فعالیت های فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در این اردو حضور داشتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت الاسلام دادگر، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، امروز، 21 مردادماه در نشست خبری و در جمع اصحاب رسانه، گفت: بیش از 500 نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از سراسر کشور که در تشکل های دانشجویی مانند بسیج دانشجویی، نهاد رهبری، هیئت های مذهبی، نشریات دانشجویی و انجمن های علمی فعال هستند، در اردوی آموزشی ـ فرهنگی حیات طیبه حضور یافته‌اند.
وی با بیان اینکه این اردو از 17 مردادماه در مشهد آغاز شد که مراسم اختتامیه خواهران امروز برگزار شد، ابراز کرد: مراسم اختتامیه برادران 23 مرداد برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام دادگر اظهار کرد: از معیارهای انتخاب این دانشجویان تحرک و پویایی، وضعیت علمی، وضعیت فرهنگی، کارهای ابتکاری و خودجوش فرهنگی و یاری نهاد رهبری در امور فرهنگی بوده است که در ابتدا دو برابر ظرفیت بر اساس معیارهای عنوان شده از دانشگاه های فرهنگیان در سراسر کشور معرفی شدند و طی دو مرحله مصاحبه الکترونیکی و مصاحبه تلفنی، گزینش نهایی صورت گرفت.
وی با بیان اینکه روحیه انتقادی، مطالبه گری، پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری از دانشگاه فرهنگیان و از آموزش و پرورش از موارد مورد توجه در گزینش این دانشجویان بوده است، بیان کرد: دقت در انتخاب افراد با توجه به اهداف این اردو صورت گرفته است تا سرمایه گذاری ها بر روی افرادی صورت بگیرد که بعد از این دوره، متعهد به توسعه آن در محیط دانشگاه باشند و بتوانند در نظام آموزش و پرورش هم آن را دنبال کنند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی ابراز کرد: در این اردو، الگوها و مدل های مطالعاتی در اختیار دانشجویان قرار گرفت و به آنها سرخط هایی داده شد و بخش دیگر اهداف اردو آماده سازی دانشجویان برای فعالیت در عرصه تعلیم و تربیت است.
وی بیان کرد: این اردو به نوعی اردوی آموزشی و کمک به برنامه درسی دانشجویان بود تا مواردی را که اگر در برنامه های درسی نقص دارد، جبران کند.
captcha