اعلام فراخوان هفته قرآن و عترت استان مرکزی
کد خبر: 3630942
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸

اعلام فراخوان هفته قرآن و عترت استان مرکزی

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ضمن رونمایی از پوستر هفته قرآن و عترت محورهای این هفته را تشریح کرد.

علیرضا حاج علی‌بیگی، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اعلام فراخوان هفته قرآن و عترت استان گفت: یکی از برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری هفته‌های قرآن و عترت است با این هدف که در طول یک هفته فعالیت‌هایی که از قبل فراخوان داده است را تجمیع می‌کند و تبلور آن را در طول یک هفته در قالب جشنواره به مرم ارائه می‌کند.
وی ادامه داد: در استان مرکزی نیز برنامه‌هایی در این راستا مصوب شده که عمدتاً رویکرد تبلیغ و ترویج دارد علاقمندان در محورهای اعلام شده به تولید اثر می‌پردازند و نهایتاً برای اختتامیه، متناسب با آثاری که به دبیرخانه ارسال می‌شود برنامه‌ریزی خواهد شد.
حاج علی‌بیگی افزود: محورهای هفته قرآن و عترت شامل: شعر و داستان، حمایت از پایان نامه‌های شاخص قرآنی، هنرهای دستی، تجسمی، نمایشی و سینمایی، مسابقات حفظ و قرائت قرآن، مسابقات نغمات دینی، کارگاه عملی یک روزه هنری، تکریم خادمان و پیشکسوتان در دو بخش روستایی و غیرروستایی، یادواره سوره‌های سرخ، مسابقه انشاء نویسی و زنگ قرآن دانش‌آموزی با همکاری آموزش‌وپرورش می‌شود. 
معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه تولید برخی از آثار زمان بر است، پروسه زمانی تولید و تجمیع آثار 4 الی 5 ماه در نظر گرفته شده است علاقمندان می‌توانند آثار خود را مطابق با آیین نامه‌ها در سایت www.farhang.gov.ir بارگذاری کنند برخی از آثار نیز باید به صورت حضوری به دبیرخانه و در شهرستان‌ها به ادارات ارشاد تحویل داده شود.
یادآور می‌شود: پوستر هفته قرآن و عترت استان مرکزی امروز، 24 مردادماه با حضور جمعی از متولیان و فعالان قرآنی استان در استانداری رونمایی شد.
captcha