رهایی مهدی از طناب دار همت خیران را می‌طلبد
کد خبر: 3630947
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶

رهایی مهدی از طناب دار همت خیران را می‌طلبد

گروه اجتماعی: نجات جان جوان نادم از طناب دار و بازگشت امید به خانواده مهدی پیاده در گروه همت خیران است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، زندگی گاهی فراز و نشیب‌هایی دارد که در این شرایط برخی مواقع افراد در شرایطی ناخواسته قرار گرفته و در پی اقدامی عجولانه سرنوشت زندگی خود را به گونه‌ای رقم می‌زنند که یک عمر پشیمانی و عذاب وجدان را به همراه دارد.
مهدی پیاده، جوان 31 ساله‌ای که به دلیل ورود به یک نزاع ناخواسته، شش سال از بهترین سال‌های عمر خود را به دلیل اتهام به قتل در زندان به سر برده و علاوه بر تحمل زندان، سنگینی عذاب وجدان از قتل یک جوان و داغدار کردن خانواده‌ای روح وی، در زندان پشیمانی حبس شده است.
مهدی پیاده پس از حکم قاضی پرونده به قصاص محکوم شد، اما با لطف والدین مقتول و رضایت ولی دم، حکم اعدام تبدیل به پرداخت دیه شد.
امید است به همت خیران چشمان مادر مهدی که سه فرزند خود را تقدیم انقلاب کرده و تنها تکیه‌گاه خود یعنی همسرش را نیز از دست داده، با بازگشت فرزندش مهدی به آغوش خانواده فروغی دوباره یابد.
علی پیاده، برادر مهدی پیاده می‌گوید: در یکی از روزهای سرد بهمن ماه سال 90، برادرم مهدی برای دادن کلید به دوستش به باغ شاه فیل واقع در منطقه فردوسی مشهد رفته که در آنجا ناخواسته در جریان یک نزاع دسته جمعی قرار می‌گیرد و در این درگیری، جوانی بر اثر ضربه چاقوی مهدی که به شاهرگ وی اصابت کرده، جان خود را از دست می‌دهد.
علی پیاده ادامه می‌دهد: البته برادرم تا آن روز حتی یک نزاع معمولی هم نداشته اما متأسفانه در این نزاع اسم مهدی در فهرست متهمان به قتل عمد ثبت می‌شود.
وی بیان می‌کند: آن زمان مهدی 25 سال بیشتر نداشت و به حکم قاضی به اعدام محکوم می‌شود ولی خانواده مقتول که در ابتدا به 500 میلیون تومان رضایت دادند، با دیدن وضعیت مالی خانوادگی‌ ما به پرداخت 305 میلیون تومان دیه رضایت می‌دهند.
برادر مهدی پیاده می‌گوید: ما در روستای امرغون ساکن هستیم و وضعیت مالی معمولی داریم و برای آزادی مهدی تنها سرمایه اعضای خانواده یعنی زمین ارثیه پدریمان را به فروش گذاشته‌ایم که هنوز مشتری برای این زمین پیدا نشده است، 30 میلیون تومان هم نقدی از سوی نزدیکان جمع شده، همچنین مبلغ 41 میلیون تومان تاکنون از سوی خیران کمک شده ولی حدود 134 میلیون تومان دیگر برای تکمیل دیه و پرداخت به ولی دم باقی مانده است.
وی در خصوص شغل برادرش، اظهار می‌کند: مهدی قبل از این اتفاق به شغل نانوایی در روستا مشغول بود و اهل نماز و قرآن است و تا قبل از این نیز هیچ سابقه کیفری در پرونده خود نداشته و از این کار خود ابراز پشیمانی دارد.
علی پیاده بیان می‌کند: فرصت حیات برادرم تا 20 شهریور ماه است و این زمان برای نجات جان برادرم بسیار کوتاه بوده، لذا از مردم خیر تقاضا دارم برای نجات جان این جوان نادم به یاری ما همت گمارند.
یادآور می‌شود، مردم خداجویی که قصد شرکت در این عمل خیر را دارند وجوهات نقدی خود را به شماره حساب 5892101058907847 بانک سپه به‌نام فرهاد پیاده واریز کنند، این حساب مورد تأیید دادگستری و پلیس فتا بوده و شخص فرهاد پیاده امکان هیچگونه برداشتی از این حساب را ندارد و وجوهات مردمی به صورت مستقیم به حساب دادگستری واریز می‌شود که این مدارک توسط خبرگزاری ایکنا مشاهده و تأیید شده است.ش
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۶/۱۹ - ۲۱:۳۸
0
0
سلام. این متن بعنوان دلیل متقن جهت کمک به رهایی ایشان استناد شده است
captcha