راه‌اندازی پیش‌دبستانی‌های قرآنی اصولی با همکاری آموزش و پرورش در مشهد
کد خبر: 3631037
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴

راه‌اندازی پیش‌دبستانی‌های قرآنی اصولی با همکاری آموزش و پرورش در مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی:‌ مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خراسان رضوی با اشاره به همکاری میان آموزش و پرورش و اتحادیه‌ مؤسسات قرآنی استان، گفت: دوره‌های آموزشی ویژه مدیران و کارشناسان مؤسسات قرآنی با همکاری آموزش و پرورش جهت تأسیس پیش‌دبستانی‌های قرآنی در قالب فعالیت مؤسسات قرآنی برگزار می‌شود.

سیده‌فاطمه حسینی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ضمن اشاره به همکاری میان آموزش و پرورش و اتحادیه‌ مؤسسات قرآنی استان، گفت: براساس این همکاری، دوره‌های آموزشی ویژه مدیران و کارشناسان مؤسسات قرآنی با همکاری آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.
وی در همین زمینه از تأسیس پیش‌دبستانی‌های قرآنی در ضمن فعالیت مؤسسات قرآنی خبر داد و افزود: یک تفاهم‌نامه با آموزش‌وپرورش منعقد شده که براساس آن مؤسساتی که فعالیت قرآنی مورد تأیید را دارند از یکسری آموزش‌های کارشناسی در طی دوره‌ها و آموزش‌های ضمن خدمت برخوردار می‌شوند و ضمن آمادگی، جهت آموزش مقطع پیش‌دبستانی نیز مجوز خود را از آموزش و پرورش دریافت می‌کنند.
حسینی ادامه داد: با برگزاری دوره‌های آموزش پیش‌دبستانی، ضمن اینکه از کار غیراصولی در زمینه آموزش‌های قرآنی توسط مؤسسات جلوگیری می‌شود، آموزش سایر علوم با رویکرد قرآنی در دستور کار پیش‌دبستانی‌های جدید قرآنی قرار خواهد گرفت.
وی بیان کرد: با توجه به زمانی که تا آغاز سال جدید تحصیلی داریم، فرصت خوبی است تا مسئولان مؤسسات قرآنی این دوره‌ها را جهت رشد و ارتقاء سطح آموزش و مدیریت قرآنی در مؤسسات بگذرانند تا مخاطبان کودک این مؤسسات از آموزش‌های تک‌بعدی قرآن فراتر روند و زمینه فاصله گرفتن آن‌ها از فعالیت‌های قرآنی به جهت کار تک‌بعدی از بین برود.
حسینی اضافه کرد: برای برگزاری آموزش‌های پیش‌دبستانی اصولی قرآنی، حدود 60 مؤسسه قرآنی به آموزش و پرورش معرفی شده‌اند که در فاصله زمان کوتاهی این دوره‌های آموزشی آغاز و فعالان قرآنی برای شروع سال تحصیلی جدید آماده می‌شوند.
captcha