مجمع عمومی اتحادیه‌‌های مؤسسات قرآنی خوزستان تشکیل می‌شود
کد خبر: 3631116
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵

مجمع عمومی اتحادیه‌‌های مؤسسات قرآنی خوزستان تشکیل می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری نشست کمیته استانی نظارت بر مجمع عمومی اتحادیه‌های قرآنی استان خبر داد و گفت: تعدادی از مؤسسات قرآنی استان زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی زیر نظر سازمان تبلیغات فعالیت می‌کنند؛ اگر این مؤسسات تجمیع شوند و زیر نظر شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی استان قرار گیرند، تحول خوبی در حوزه‌های قرآنی در استان ایجاد می‌شود.

محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان با اعلام خبر تشکیل نشست کمیته استانی نظارت بر مجمع عمومی اتحادیه‌های قرآنی استان گفت: در استان خوزستان دو اتحادیه مؤسسات قرآنی فعالیت‌ می‌کنند که یکی وابسته به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و یکی وابسته به اداره‌کل تبلیغات اسلامی است؛ طی تشکیل نشستی در تاریخ دوشنبه 23 مرداد این دو اتحادیه ترکیب شدند و قرار است مجمع اتحادیه‌های قرآنی را با انتخاب افرادی از دو اتحادیه تشکیل دهند.

وی با بیان اینکه بنا داریم تجمیع مؤسسات قرآنی استان را انجام دهیم؛ توضیح داد: تعدادی از مؤسسات قرآنی استان زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی زیر نظر اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان فعالیت می‌کنند؛ اگر اینها تجمیع شوند و زیر نظر شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی استان قرار گیرند، تحول خوبی در حوزه‌های قرآنی در استان ایجاد خواهد شد.

جوروند در ادمه تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که ما طی این سالها داشتیم نشست مؤسسات قرآنی ارشاد و تبلیغات اسلامی بود که با این تجمیع این موضوع ساماندهی می‌شود و می‌توانیم خدمات مشترک به مؤسسات قرآنی ارائه دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان درباره شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی استان نیز گفت: ریاست این شورا بر عهده آیت‌الله موسوی جزایری امام جمعه اهواز و نائب رئیس آن دکتر شریعتی استاندار خوزستان و دبیری آن بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد استان است. جلسات این شورا تا به حال نامنظم بوده است، تلاش می‌کنیم جلسات منظم برگزار شود.

وی با بیان اینکه اگر مجمع اتحادیه‌های قرآنی استان زیر مجموعه شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی قرار گیرد، طبیعی است اتفاقات خوبی خواهد افتاد، توضیح داد: شورای عالی قرآن در تهران تاکنون اعتبارات خوبی به استان تخصیص می‌داد؛ اما متأسفانه به دلیل نامنظم بودن جلسات شورای قرآن در استان، اعتبار زیادی دریافت نکردیم و به همین دلیل در عملکرد شاخص‌های کلی استان بسیار پایین بودیم؛ اما اگر مؤسسات قرآنی تجمیع شوند، زیر نظر شورا قرار گیرند و سیاست‌های مجمع اتحادیه‌های قرآنی مطابق سیاست‌های شورای قرآن استان شود؛ می‌توان اعتبارات بهتری برای مؤسسات از تهران دریافت کرد.

به گفته جوروند مجموع مؤسسات قرآنی زیر نظر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با در نظر گرفتن مؤسسات در حال دریافت مجوز، بیش از 150 مؤسسه قرآنی هستند.

یادآور می‌شود، ادغام اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی تحت نظر سازمان تبلیغات اسلامی و اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت که تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارد، در سراسر کشور در حال انجام است. تشکیل اتحادیه واحد در استانها با هدف همسو شدن فعالیت‌های قرآنی در استان‌ها انجام می‌شود.

captcha