فرشتگان زمینی همدم میزبان قدم‌های مهربانی
کد خبر: 3631470
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸

فرشتگان زمینی همدم میزبان قدم‌های مهربانی

گروه اجتماعی: بازارچه خیریه همدم مکانی برای میزبانی فرشتگان زمینی از قدم‌های مهربانی شهروندان خیر و نیک اندیش شهر بهشت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، موسسه همدم محلی برای زندگی فرشتگانی است که بنا بر خواست خداوند شاید از توانایی‌های جسمی بالایی برخوردار نباشند اما روح انسانی‌ها، چشم اندازی وسیع را در برابر مخاطبان نمایان می‌کند که مفهوم والای انسانیت را متجلی کرده و لطافت روح شان لحظات دوست داشتنی را برای مخاطب رقم می‌زند. امروز ما مهمان این فرشتگان زمینی هستیم تا در کنارشان لحظات معنوی را رقم بخورد.
عرضه هنر دستان هنرمند فرشتگان همدم در نمایشگاه خیر و خرید
رنگ آبی کاشی حوض و درخت توتی که با روبان‌های رنگارنگ آذین بسته شده بود، چینش سنتی چایخانه همدم در یک طرف از غرفه‌ها حال و هوای خاصی به فضا بخشیده بود و رادیو بازارچه که هر لحظه پیام های نمایشگاه را مخابره و در میان کلام‌ها نواهایی را پخش می‌کرد.
با وجود حرکت و تکاپوی افراد حاضر در مرکز، آرامش عجیبی فضا را فراگرفته بود، آرامشی از جنس حضور فرشتگان که از جنس دختران همدم بودند.
عرضه هنر دستان هنرمند فرشتگان همدم در نمایشگاه خیر و خرید
غرفه های متنوعی از حضور خیران حامی دختران همدم گرفته تا صنایع دستی این فرشتگان زمینی مکانی دوست داشتنی را برای مخاطب فراهم کرده بود، 35 غرفه آزاد این بازارچه 20 تا صد درصد فروش خود را به دختران همدم تقدیم خواهند کرد.
عرضه هنر دستان هنرمند فرشتگان همدم در نمایشگاه خیر و خرید
به سراغ یکی از غرفه‌های دختران همدم رفتیم و به گفت‌وگو با حبیبه عصار یکی از مربیان این فرشتگان زمینی نشستیم، این مربی صبور از نحوه آشنایی خود با موسسه گفت: قرار بود برای شش ماه بیایم اما 14 سال است که به عشق دختران همدم ماندگار شدم و اکنون در کسوت مربیگری به آموزش گلیم بافی در این مرکز مشغول هستم.
وی ادامه داد: آموزش و تولید محصول به صورت همزمان صورت می گیرد و با توجه به بهره هوشی کارآموزان 5 تا 6 ماه تهیه محصول به طول می‌انجامد که معمولا در زمان برپایی نمایشگاه این صنایع دستی آماده می‌شود.
عرضه هنر دستان هنرمند فرشتگان همدم در نمایشگاه خیر و خرید
عصار با بیان اینکه اکثر مددجویان مشکلات حرکتی خاصه در ناحیه دست و انگشتان دارند افزود: آموزش گلیم بافی نیز جنبه کاردرمانی و فیزیوتراپی را دارد و باعث شده تا میزان بالایی از مشکلات حرکتی این عزیزان کاهش یابد.
وی اظهار کرد: بافت قاب آینه و آویز سردرب ورودی نیز از دیگر محصولات گلیم بافی است که در نمایشگاه در معرض فروش قرار گرفته است.
کار با فرشتگان همدم در عمر آدمی به حساب نمی‌آید
عصار در خصوص احساس خود از آموزش به این دختران گفت: لذت با فرشتگان همدم از عمرم حساب نمی‌شود و در این چهارده سال اگر روزی بدون انرژی وارد موسسه شده‌ام سرشار از انرژی به خانه برگشته‌ام.
در میان صنایع دستی دختران همدم قلم کاری روی مس، گلسازی، ملیله دوزی، پته دوزی، سوزن دوزی،ملیله کاغذی، کاربا چرم، کیف دوزی نیز به چشم می‌خورد.
فرشینه یا شبه قالی  به عنوان یکی از صنایع قدیمی استان خراسان  نیز در این نمایشگاه توسط فرشتگان همدم جان تازه‌ای گرفته و باردیگر با نقش‌های زیبا و رنگ‌های متنوع با دستان هنرمند همدمی‌ها ظهور و بروز یافته است.
عرضه هنر دستان هنرمند فرشتگان همدم در نمایشگاه خیر و خرید
امام رضا(ع) را قدر تمام دنیا دوست دارم
به سراغ  یکی از فرشتگان همدم که تابلوی ضامن آهو در دستان هنرمندش به چشم می‌خورد‌ رفتیم، سرتاپا سفید پوشیده بود، وقتی نامش را پرسیدم گفت: فریده دلاوری هستم اما سن و سالش را نمی‌دانست، از میان سوالات با آنچه توانایی پاسخ نداشت با لبخندی پاسخ می‌داد و در همین حین بود که با دستش به تابلو  اشاره کرد و گفت: امام رضا(ع) را قدر دنیا دوست دارم و چند بار به زیارتش رفته‌ام و الان قرار است تابلو ضامن آهو را گلدوزی کنم، البته تاکنون تابلوهای زیادی را درست کرده‌ام و به خیران اهدا کردم اما از بین همه تابلوها این تابلو را بسیار دوست دارم.
بازارچه همدم محلی برای همدلی با فرشتگان زمینی است، حضور در این مکان لبخندی را به لبان دختران آسمانی می‌نشاند که قابل وصف نخواهد بود، برای نقش بستن لبخندی زیبا از یکدیگر سبقت بگیریم.
زهرا اسماعیلی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یه نفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ۱۲:۵۸
0
0
ممنون از گزارشتون
ادرس این بازارچه رو‌هم‌کاش میذاشتید
captcha