مسئولان کارخانه «چسب هل» شیوه‌های دعوت به نماز را آموزش می‌بینند
کد خبر: 3632140
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
مظفر:

مسئولان کارخانه «چسب هل» شیوه‌های دعوت به نماز را آموزش می‌بینند

گروه جامعه: قائم مقام ستاد اقامه نماز كشور اعلام کرد: با اعزام کارشناسان این ستاد به کارخانه چسب هل، مسئولان و کارکنان این کارخانه شیوه‌های دعوت به نماز را آموزش می‌بینند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) طی دو روز گذشته عکسی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه مسئولان کارخانه «چسب هل» که یک کارخانه خصوصی است، قوانینی را برای کارکنان خود وضع و اعلام کرده است که همه موظف به اقامه نماز هستند و در صورت شرکت نکردن در نماز جماعت، کارکنان جریمه و اخراج خواهند شد.

در پی انتشار این مطلب، محمود مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز با انتشار مطلبی به اقدام یک کارخانه در اجبار کارکنان خود به اقامه نماز واکنش نشان داد.

در این واکنش آمده است:

«با عنایت به خبر منتشر شده مبنی بر جریمه نقدی و یا اخراج از یكی از كارخانه‌ها، برای كاركنانی كه به نماز جماعت نمی‌روند، با پیگیری‌های صورت گرفته متاسفانه این اقدام ناصواب واقعیت داشته و با تماس صورت گرفته با مدیر كارخانه علیرغم نیت خیر ایشان به كج سلیقگی در این خصوص اذعان داشتند و مقرر گردید سریعا این روند اصلاح شود.

لازم به ذكر است كه آنچه در ترویج و توسعه نماز موثر و مفید است، اجرای برنامه‌های تبلیغی است نه ابلاغی و تشویقی است نه توبیخی، نماز اختیاری است، اجباری نیست.

یعنی با آموزش و تلنگر به ضمیر ناخودآگاه افراد و فهم و درك آثار و بركات نماز و تشویق نمونه‌های مثبت ترغیب به نماز بهتر صورت می‌گیرد.

و از همه مهمتر بهترین، موثرترین و كم هزینه‌ترین راه توسعه و ترویج فرهنگ نماز حضور مدیران ارشد در نماز جماعت در كنار كاركنان است و چنانچه مدیری كه خداوند به او مكنت و امكانات داده است با حضور خود در نماز اول وقت و بروز اخلاق و رفتار اسلامی در عملكرد او بدون نیاز به امر و نهی عامل موثری برای تشویق دیگران به نماز است».


مسئولان کارخانه «چسب هل» شیوه‌های دعوت به نماز را آموزش می‌بینند

محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز كشور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در خصوص این خبر، گفت: مهم‌ترین نکته‌ای که در این بحث وجود دارد عدم آگاهی و اطلاع از شیوه‌های دعوت به نماز است. یکی از بزرگ‌ترین معضلات جامعه کنونی ما آگاه نبودن والدین، بزرگ‌ترها، افراد متدین و ... به شیوه‌های دعوت به نماز است.

وی ادامه داد: بسیاری از والدین نمی‌دانند چگونه فرزندان خود را به نماز دعوت کنند، همکاران نمی‌دانند همکار کاهل نماز خود را چگونه به نماز دعوت کنند، معلم نمی‌داند چگونه شاگرد خود را به نماز دعوت کند و ... . این عدم آگاهی موجب می‌شود رفتارهایی صورت گیرد که نه تنها موجب جلب و جذب افراد به نماز نمی‌شود بلکه اثر معکوس داشته و برای همیشه در ذهن افراد باقی می‌ماند.

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور افزود: به رؤسای این کارخانه نیز اعلام کردیم که در اولین فرصت اساتید مرکز تخصصی دعوت به نماز را به این کارخانه اعزام می‌کنیم تا هم به مدیران و هم به کارگران این کارخانه شیوه‌های دعوت به نماز، اسرار نماز و معارف نماز را آموزش دهند که رئیس و اعضای این کارخانه نیز از این مسئله استقبال کردند.

وی به همه افرادی که در زمینه نماز می‌خواهند کاری را انجام دهند متذکر شد، اگر شیوه‌های دعوت به نماز را بلد نیستند کاری انجام ندهند چرا که تأثیر منفی کارها و واکنش‌های اشتباه در این زمینه بسیار بیشتر از عدم انجام کار است.

مظفر خاطرنشان کرد: ما آماده آموزش همه علاقه‌مندان در زمینه نماز هستیم و افراد با برقراری یک تماس تلفنی با مسئولان ستاد اقامه نماز محل سکونت خود می‌توانند از حضور کارشناسان خبره ستاد اقامه نماز بهره‌مند شوند.

وی در پایان تصریح کرد: برای همه اقشار از جمله بازاری‌ها، بیمارستان‌ها، آموزش و پرورش، آموزش عالی، دانشگاه‌ها، مراکز صنعتیف دولتی و ... کلاس‌های آموزشی نماز و دعوت به نماز را برگزار کرده و محتوای مناسب با هر گروه تهیه و ارائه می‌کنیم. یکی از کارهای بسیار مهم ما در این زمینه همکاری با سازمان بهزیستی و آموزش «شیوه‌های دعوت به نماز بچه‌ها» به مدیران و مربیان مهد‌های کودک است تا در آینده نسلی نمازخوان داشته باشیم.

captcha