برگزاری بزرگداشت شهدای حادثه آتش‌سوزی سینما رکس آبادان
کد خبر: 3632209
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴

برگزاری بزرگداشت شهدای حادثه آتش‌سوزی سینما رکس آبادان

گروه اجتماعی: بزرگداشت شهدای حادثه آتش سوزی سینما رکس آبادان توسط جمعی از شهروندان جمعه (27 مرداد 96) مقابل یادمان شهدای این واقعه در خیابان امیرکبیر (امیری) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، جمعی از خانواده جان باختگان و شهروندان آبادانی به مناسبت سی و نهمین بزرگداشت واقعه آتش سوزی سینما رکس آبادان با حضور در یادمان شهدای سینما رکس یاد و خاطره شهدای این حادثه را گرامی داشته و در فضایی معنوی با قرائت فاتحه و نثار دسته گل و گلاب با شهدای این حادثه بیعتی دوباره کردند.

همچنین در این بزرگداشت گروه نمایش خیابانی «جان جانان» به کارگردانی مهدی پرویش به اجرای دمام‌زنی پرداخت و سپس نمایش وقوع آتش سوزی سینما رکس را در خیابان امیر کبیر (امیری) و مقابل این سینما به نمایش درآورد.

شهروندان حاضر در این بزرگداشت از مسئولان خواستار هویت بخشی به این واقعه تاریخی شدند چراکه این حادثه دلخراش موجبات سرعت بخشی هر چه بیشتر به جریان شکل‌گیری انقلاب اسلامی را فراهم می‌کند.

حدود 600 نفر از شهروندان آبادانی در 28 مرداد سال 57 توسط عاملان رژیم ستم‌شاهی پهلوی زنده زنده در سالن نمایش این سینما سوزانده شدند.


captcha