7 درمانگاه جدید در ایام عرفه به زائران عتبات ارائه خدمت می‌کنند
کد خبر: 3632222
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷
حیدری عنوان کرد:

7 درمانگاه جدید در ایام عرفه به زائران عتبات ارائه خدمت می‌کنند

گروه جامعه: معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت از راه اندازی 7 درمانگاه جدید ویژه ایام عرفه در عتبات عالیات خبر داد و از زائران ایام عرفه خواست مراقب گرمازدگی باشند.

علی حیدری، معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به تشریح وضعیت بهداشتی و سلامتی زائران عتبات عالیات پرداخت و عنوان کرد: عتبات عالیات در فصول مختلف سال دارای نوسان زائر است و امسال نیز به دلیل گرمای شدیدی که در عراق وجود دارد تعداد زائران ما در این فصل بسیار کم است و چیزی حدود 30 تا 40 اتوبوس روزانه به عراق سفر می‌کنند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی که مدیران کاروان‌ها و سایر مسئولان مستقر در عتبات عالیات انجام داده‌اند، زائران در اوج گرما که بین ساعات 10 تا 17 است، کمتر از هتل خارج می‌شوند و برنامه زیارتی خود را به اول صبح و عصر که از شدت گرما کاسته می‌شود موکول کرده اند.

حیدری با اشاره به اینکه به تعداد محدود شاهد گرمازدگی زائران در عتبات هستیم، به نزدیک بودن مراسم عرفه اشاره و اعلام کرد: برای عرفه برنامه خاصی را در نظر گرفته ایم. به طور کلی میزان خدمات مرکز پزشکی حج و زیارت بر اساس تعداد زائران کاهش یا افزایش می یابد و از آنجایی که تعداد زائران در عرفه افزایش پیدا می کند بر تعداد مراکز درمانی ما نیز در این بازه زمانی افزوده می شود.

وی اعلام کرد: علاوه بر درمانگاه های دائمی هلال احمر در عتبات عالیات، برای ایام عرفه شش درمانگاه در کربلا و نجف و یک درمانگاه در کاظمین ایجاد می شود تا از ششم شهریور ماه (سه روز قبل از عرفه) تا 13 شهریور ماه به زائران عتبات عالیات خدمات پزشکی ارائه دهد.

اعزام روزانه 150 کاروان به عتبات در ایام عرفه

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت از پیش بینی اعزام روزانه بیش از 150 کاروان در ایام عرفه به عتبات خبر داد و در پاسخ به این سؤال که میزان مراجعه زائران به درمانگاه های هلال احمر نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی افزایش داشته است؟ گفت: خیر. آمارها مانند سال گذشته است و تغییر محسوسی نداشته است.

وی در پایان به زائران به ویژه زائرانی که می خواهند در ایام عرفه به عتبات مشرف شوند، توصیه کرد: برنامه زیارتی خود را در اوج گرما انجام ندهند، آب و غذایی که خارج از هتل ها هست را استفاده نکنند و توصیه اکید ما این است که تاجایی که ممکن است از کاروان های مجازی که سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا سازمان دهی کرده اند برای حضور در عتبات استفاده کنند.

captcha