التیام آلام بیماران نیازمند با حضور پزشکان خیر
کد خبر: 3633536
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲

التیام آلام بیماران نیازمند با حضور پزشکان خیر

گروه اجتماعی: شغل پزشکی از قداست بالایی برخوردار است، اما هنگامی که نیت خیرخواهانه در این حرفه پررنگ‌تر شود، باعث التیام بخشیدن به آلام بیماران نیازمند خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، روز اول شهریورماه، به پاس بزرگداشت شخصیت والای علمی حکیم ابوعلی سینا، ستاره پرفروغ عرصه طب در ایران، روز پزشک در تقویم کشورمان نامیده شده است. 
با توجه به اینکه هزینه‌های درمانی برای بسیاری از افراد نیازمند سد راه درمان بوده و از همین رو بسیاری از بیماران از ترس هزینه درمانشان حتی از مراجعه اولیه به پزشک امتناع می‌کنند، اما در این بین پزشکان خیری هستند که امید را به زندگی بی فروغ بیماران نیازمند هدیه می‌کنند.
به سراغ دکتر سیدحسن طاووسی، فوق تخصص جراحی پلاستیک از پزشکان خیری که سال‌هاست با ویزیت و جراحی رایگان، بیماران نیازمند امید به زندگی را به آنان برگردانده است، رفتیم تا این ستارگان پر فروغ زندگی بیماران نیازمند را نیز به جامعه معرفی کنیم.
وی که معاون آموزشی بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) است، در گفتگو با ایکنا بیان کرد: از سال 74 که پزشک عمومی بودم با طبابت در مناطق شهرستانی با بیماران نیازمند زیادی سر و کار داشتم و لذا ویزیت رایگان بیماران نیازمند را در برنامه خود قرار دادم اما از سال 84 که به صورت فوق تخصصی جراح سوختگی شدم، جراحی رایگان بیماران نیازمند را نیز آغاز کردم.
وی که برای درمان بیماران نیازمند هزینه‌ای دریافت نمی‌کند، ادامه داد: اکثر افرادی که به بخش سوختگی بیمارستان مراجعه می‌کنند از طبقه مستضعف جامعه هستند، از این رو نیازمند حمایت خیرین و پزشکان هستند.
ویزیت رایگان؛ عمل به سفارش پدرم بود
طاووسی با بیان اینکه سفارش پدرم این بود که از بیماران نیازمند وجهی برای درمان دریافت نکنم، انگیزه خود برای این اقدام نیکوکارانه را رسیدن به آرامش روحی و لذت بردن از رضایت بیماران نیازمند برشمرد.
وی حضور پزشکان خیر در همه عرصه‌های پزشکی را یک ضرورت عنوان کرد و در خصوص برکات این اقدام خیرانه گفت: سلامت خود و خانواده‌ام، بزرگترین برکتی است که خداوند با دعای بیماران به من عطا کرده است.
دکتر طاووسی افزود: سالانه بیش از 30 هزار بیمار سوختگی به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد مراجعه می‌کنند که بسیاری از این افراد از بضاعت مالی برخوردار نیستند.
فوق تخصص جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی اهدای پوست بیماران مرگ مغزی از سوی رسانه‌ها، افزود: پیوند پوست باعث پیشگیری از عفونت بیمار، کاهش دوره بستری، کاهش هزینه‌ها، طولانی شدن عمر و نجات جان بیماران زیادی می‌شود.
وی ابراز کرد: ویزیت و جراحی رایگان بیماران باعث برکات بسیاری می شود، از همین رو در حال حاضر پزشکان زیادی برای التیام بخشیدن به آلام بیماران از هزینه‌ها می‌کاهند.
این پزشک خیر عنوان کرد: همین که بیماری به مطب مراجعه کند و از شرایط جسمانی وی به وضعیت بد مالی او آگاه شوم، هزینه‌ای از وی دریافت نمی‌کنم.
وی اظهار کرد: دعای بیماران نیازمند مرا از بسیاری مسائل بی‌نیاز کرده، که از این بابت خدا را شاکرم.
این پزشک خیر با اشاره به اینکه بیماری سوختگی جز پر هزینه‌ترین بیماری‌ها است، گفت: برای درمان این بیماران و تهیه داروهای مورد نیاز آنان بیمه باید حمایت کند، چرا که متأسفانه اکثر بیماران سوختگی از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیستند.
captcha