اذان گفتن در 14 مسجد؛ نذر قاری بین‌المللی
کد خبر: 3633958
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱

اذان گفتن در 14 مسجد؛ نذر قاری بین‌المللی

گروه فعالیت‌های قرآنی- قاری بین‌المللی قرآن کریم گفت: قبل از برگزاری مسابقات کشوری قرآن آن هم چند سال قبل، نذر کردم به نیت چهارده معصوم(ع) در 14 مسجدی که به نام ایشان است، اذان را به صورت زنده تلاوت کنم، اما متأسفانه به دلیل وجود سیاست‌های اشتباه در مساجد نذرم عملی نشد.

حامد علیزاده، قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌‎وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص اذان گفتن به صورت زنده و حلقومی، بیان کرد: در بعضی مواقع به ظرفیت قاریان در زمینه تلاوت اذان توجه می‌شود، به‌ویژه در حرم مطهر رضوی که از قاریان به عنوان مؤذن نیز بهره می‌برند و هر قاری تلاوت اذان‌گاهی و اذان حرم را نیز بر عهده دارد.
وی ادامه داد: در برنامه‌ای که من چند سال پیش به ادارات مربوطه ارائه کردم، تصمیم بر این شد تا کانون‌هایی به اسم مساجد برای قاریان تشکیل و اذان زنده در مساجد بزرگ شهر تلاوت شود، به‌گونه‌ای که هر قاری بداند هر هفته در چه مکانی باید اذان را به صورت زنده تلاوت کند.

نذر قاری بین‌المللی برای اذان گفتن در مساجد به نیت چهارده معصوم(ع)

علیزاده با بیان اینکه می‌توان به این امر یک نگاه شغلی داشت، افزود: باید از ظرفیت قاریان در زمینه تلاوت اذان به صورت زنده استفاده کامل شود، اما متأسفانه برخی متولیان مساجد نیز رفتار مناسبی نسبت به مؤذنان ندارند.
این قاری بین‌المللی با بیان اینکه در بعضی مواقع هیئت امنای مساجد نیز موافق اجرای اذان به صورت زنده نیستند، عنوان کرد: قبلا قصد و نیت کرده بودم که به مساجد سر بزنم و تلاوت اذان را به صورت زنده اجرا کنم، اما متأسفانه هیئت امنای مساجد با این امر مخالفت کردند و گفتند مصوب شده است که اذان از رادیو پخش شود.
وی با اشاره به اینکه از ظرفیت قاریان به‌خوبی استفاده نمی‌شود، تشریح کرد: کانون‌های مساجد زیر نظر اداره ارشاد اسلامی فعالیت می‌کنند آنان می‌توانند برنامه اجرای اذان زنده حلقومی را محقق سازند و قاریان هم در اجرای این برنامه همکاری خواهند کرد.
علیزاده افزود: چند سال پیش و قبل از برگزاری مسابقات کشوری قرآن نذر کردم تا اذان را به صورت زنده در چند مسجد تلاوت کنم، اما متأسفانه به دلیل وجود سیاست‌های اشتباه در مساجد نذرم عملی نشد، نذرم به نیت چهارده معصوم(ع) بود و بنا داشتم این نذر را در 14 مسجدی که به نام ایشان است، انجام دهم.
این قاری بین‌المللی در پایان با بیان اینکه پخش اذان به صورت زنده تأثیرات مثبت بسیاری بر مستمع دارد، ابراز کرد: بعضی از مساجد با بی‌مهری هیئت امنا نسبت به تلاوت اذان به صورت زنده رو‌به‌رو هستند و با وجود اینکه در فضای مساجد پذیرش برای اذان گفتن حلقومی و زنده نیست اما در برخی از مساجد نیز اذان زنده مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

captcha