ما شهرستانی‌ها فراموش شده‌ایم
کد خبر: 3634091
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴

ما شهرستانی‌ها فراموش شده‌ایم

گروه فعالیت‌های قرآنی: مربی و حافظ قرآن؛ اهل روستای تبرته فراهان، 10 سال است کار قرآنی می‌کند از آموزش به خردسالان گرفته تا مفاهیم اما معتقد است مسئولان او و همکارانش را فراموش کرده‌اند آرزو دارد با رهبر انقلاب دیدار کند تا تسکینی باشد بر بی‌توجهی مسئولان.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، اهل روستای تبرته شهرستان فراهان است و در خانواده مذهبی و البته پرجمعیت متولد شده، تنها دختر خانواده است، از پدرش به عنوان قدیمی‌های تبرته یاد می‌کنند، آموزش قرآن را در مکتب فراگرفته بود و دیگران را هم تعلیم می‌داد همین فضای قرآنی تنها دختر خانواده را نیز به وادی حفظ قرآن کشاند.
فاطمه فراهانی، مربی و حافظ قرآن، با تأکید بر نقش خانواده در علاقمندی فرزندان به قرآن به خبرنگار ایکنا گفت: وقتی ازدواج کردم  فعالیت‌های قرآنی‌ام شدت گرفت البته همسرم نیز دلسوزانه بنده را در این راه تشویق می‌کند، بنده از سال 1390 به طور مستمر فعالیت‌های قرآنی را با آموزش به خردسالان و بزرگسالان در منزل شخصی‌ام آغاز کردم البته پیش از این نیز کار قرآنی می‌کردم.
این مربی و حافظ قرآن افزود: در حال حاضر حافظ 13 جزء قرآن هستم و به مدت 10 سال است که در زمینه ترجمه، تفسیر و حفظ فعالیت می‌کنم اولین فعالیت رسمی بنده پس از گذراندن دوره‌های مربیگری و اخد گواهاینامه معتبر در مؤسسه نورالمهدی فراهان بود.
فراهانی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر رتبه‌های خوبی در زمینه حفظ کسب کردم همچنین در طرح تربیت حافظان قرآن نیز 20 دانش‌آموز خردسال مستعد را شناسایی و معرفی کردم. امسال در جامعة‌الزهرا(س) قم کارشناسی علوم دینی قبول شدم و به صورت غیرحضوری قصد ادامه تحصیل دارم.
این مربی و حافظ قرآن تأکید کرد: در این 10 فعالیت قرآنی با دشواری‌های فراوانی روبرو بودم اما دشوارتر اینکه کسی از فعالیت‌های بنده و همکارانم در این شهرستان یادی نمی‌کند. بنده و حافظان قرآنی این شهرستان از یاد رفته‌ایم زیرا همانند حافظان قرآن مشهور نیستیم، ما نیز در راه ترویج فرهنگ قرآن نیاز به حمایت داریم .
وی ادامه داد: ما حمایت را برای خودمان نمی‌خواهیم بچه‌هایی که با ذوق فراوان قرآن یاد می‌گیرند باید تشویق شوند، هدیه دادن یک جلد قرآن به یک خردسال می‌تواند انگیزه و امید را در او زنده نگه دارد. انتظار بنده از مسئولین این است که به فعالیت‌های قرآنی از منظر معنوی نگاه کنند و تنها به دید مادی اکتفا نشود.
فراهانی بیان کرد: بنده دوره‌های مختلفی را گذراندم اما هیچ اطلاعاتی درباره بیمه فعالان قرآنی به ما داده نمی‌شود، ما به سفارش رهبر انقلاب وارد وادی تربیت حافظان قرآن شدیم و تلاش بسیاری هم داشتیم، امروز هم یکی از آرزوهای بنده دیدار با ایشان است بی‌اعتنایی‌های مسئولان به فعالان حوزه قرآن بر قلب ما سنگینی می‌کند اما دیدار با رهبری تسکین همه این ناراحتی‌هاست.
این مربی قرآن درحالی ‌که اشک از چشمانش سرازیر شده بود ادامه داد: حمایت از فعالان قرآنی فقط دادن هدیه مادی نیست قدم گذاشتن در حرم امام حسین(ع) و زیارت مرقد مطهر ایشان برای ما حسرت شده است، بنده و همکارانم مصمم‌تر از گذشته به کار قرآنی ادامه می‌دهم و امیدواریم روزی آرزوی معنوی ما محقق شود.
captcha