جلسه بانشاط آموزش قرآن در محله افسریه + عکس و صوت
کد خبر: 3634141
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳

جلسه بانشاط آموزش قرآن در محله افسریه + عکس و صوت

گروه جلسات و محافل: تعدادی از نوجوانان و جوانان محله افسریه تهران به شوق آموختن تلاوت قرآن و آشنایی با مفاهیم آن هر چهارشنبه در زینبیه قمر بنی‌هاشم(ع) به دور «احسان غفوری» قاری قرآن جمع می‌شوند و مشتاقند تا دیگر جوانان محله افسریه را نیز در این جمع معنوی‌شان ببینند.

جلسه قرآن محله افسریه
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه آموزش قرائت قرآن کریم شب گذشته، اول شهریورماه توسط احسان غفوری، قاری و مدرس جوان کشورمان با حضور قاریان و قرآن‌آموزان از سنین مختلف برگزار شد. قرآن‌آموزان این جلسه مشتاق بودند تا از برپایی این محفل صمیمی‌شان، گزارشی در ایکنا منتشر شود که این دعوت بسیار سریع با حضور خبرنگار همراه شد. در این فضای شاد و پویا در محله افسریه واقع در جنوب شرقی تهران در مکانی که به نام قمر بنی هاشم(ع) نام گرفته است با این قاریان قرآن همراه شدیم.
غفوری در ابتدای جلسه طی سخنان کوتاهی، گفت: پس از اینکه فعالیتی را در زمینه قرآن آغاز کردیم، باید به فکر این باشیم که چگونه آن را امتداد دهیم، بنابر این به اخلاص، برنامه‌ریزی و تلاش نیاز داریم.

مدیر موسسه قرآنی «مهدیون» افزود: باید سفارش قرآن کریم و ائمه(ع) به قرائت کتاب خدا را جدی بگیریم و انس با آیات الهی را در جامعه، وسعت دهیم.

وی با یادآوری اینکه حضرت علی اکبر(ع) و امام زین‌العابدین(ع) از بزرگترین قاریان زمان خود بودند تاکید کرد: با وجود این حقایق، اهمیت قرائت قرآن کریم برای ما بیشتر مشخص می‌شود.

سپس محمدحسین حاجی‌حسینی، قرآن‌آموز نوجوان جلسه، آیاتی از قرآن کریم را به تقلید از مصطفی اسماعیل تلاوت کرد که تحسین استاد و حاضران را در پی داشت.
در ادامه غفوری که خود سابقه شاگردی در محضر مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی را داشته با شرح حدیثی مفصل در فضیلت روز عرفه و زیارت سیدالشهدا(ع) بیان کرد: این جلسه تنها مکان در 15 متری اول افسریه است که به آموزش تخصصی قرآن کریم می‌پردازد و ما در آن از بیان نکات تفسیری و ذکر حدیث، غافل نیستیم زیرا نشر معارف اهل بیت را وظیفه خود می‌دانیم.

فریبرز حسینی، میانسالی که با محاسن سفیدش، کمتر کسی فکر می‌کرد حافظ 7 جزء قرآن کریم باشد، دومین قاری جلسه بود که آیاتی را به شیوه ترتیل تلاوت کرد و به سوال‌های حاضران از حفظ پاسخ داد.

محمدحسین تصویری، دیگر قاری جوان جلسه بود که آیاتی از سوره آل عمران را به تقلید از محمد اللیثی تلاوت کرد و یاد آن تلاوت مشهور را در ذهن حاضران، زنده کرد.

پس از تلاوت تصویری، غفوری با بیان اینکه قبل‌تر بنا داشتیم تا نکات تجویدی و لحنی بیشتری را در جلسه مطرح کنیم گفت: دیگر چنین رویه‌ای را برای این جلسه نمی‌پسندم؛ چرا که اساتید و بزرگترهای ما این نکات را در جلساتشان می‌گویند و کسی که خوب قرآن می‌خواند و در حال پیشرفت است، بهتر است با خیال راحت اینجا فقط بخواند و ما لذت ببریم. 

در ادامه محمدرضا رجبی، قاری خوشخوان کشورمان که میهمان جلسه قرآن «مهدیون» بود، آیاتی از سوره رعد را تلاوت کرد که تشویق و تحسین حاضران را برانگیخت.

غفوری، مدرس جلسه، پس از پایان تلاوت رجبی با اشاره به حس و حال خوبی که در تلاوت رجبی موج می‌زد، گفت: اخلاص، حس خوب و القای معانی رمز گیرایی و تاثیرگذاری تلاوت است.

در پایان، احسان غفوری به مناسبت ایام شهادت امام جواد(ع) به مرثیه‌سرایی پرداخت و سپس حاضران، میهمان سفره اطعام شدند.

یادآور می‌شود، این جلسه، چهارشنبه‌شب‌ها پس از نماز مغرب و عشا در زینبیه قمر بنی هاشم(ع) واقع در 15 متری اول افسریه، خیابان 12 (ترزبان) برگزار می‌شود.

اخبار مربوط به فعالیت‌های جلسه در سایت http://mahdioon.ir/ قرار داد.
فرازی از تلاوت احسان غفوری
کد

دریافت
فرازی از تلاوت محمدرضا رجبی
کد

captcha