ثبت هشت وقف جدید به ارزش بیش از 30 میلیارد ریال در مشهد
کد خبر: 3634942
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰

ثبت هشت وقف جدید به ارزش بیش از 30 میلیارد ریال در مشهد

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد از ثبت هشت وقف جدید به ارزش بیش از 30 میلیارد ریال از ابتدای سال 96 تاکنون در مشهد خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد ذاکری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت وقف جدید توسط خیران و نیکوکاران مشهدی به ثبت رسیده است.
وی در خصوص نیات این موقوفات بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج دین اسلام و مذهب اثنی عشری، احداث و توسعه مسجد، احداث کتابخانه و کمک به بیماران نیازمند از جمله نیات واقفان خیراندیش بوده است.
حجت‌الاسلام ذاکری اضافه کرد: ارزش این تعداد موقوفه بیش از 30 میلیارد ریال برآورد شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد تصریح کرد: موقوفات مذکور شامل زمین، منزل مسکونی، آپارتمان و سهام بوده که در اقدامی نیکوکارانه توسط خیران مشهدی وقف شده است.
ذاکری با اشاره به ثبت بیش از ۵۰ وقف جدید در سال ۹۵ گفت: احداث مسجد، احداث خانه عالم، استفاده طلاب حوزه علمیه، احداث مدرسه، ترویج دین اسلام، ساخت حسینیه، احداث مرکز آموزشی، تأمین هزینه‌های درمانی،تعمیر و توسعه مسجد، فعالیت‌های قرآنی، احداث مرکز بهداشتی درمانی، فعالیت‌های فرهنگی، جلسات قرآنی از جمله نیات واقفان بوده است.
رئیس اداره اوقاف ناحیه یک مشهد ابراز کرد: بیشترین نیات واقفان در سال گذشته تعداد ۲۹ وقف مربوط به احداث مسجد و همچنین تعداد سه وقف با نیت ساخت خانه عالم در سامانه جامع موقوفات به ثبت رسیده است.
وی به ثبت وقف در حوزه‌های مورد نیاز جامعه اشاره کرد و گفت: جهت‌دهی به نیات واقفان در خصوص نیازهای روز جامعه، بسیاری از مشکلات موجود در جامعه را رفع خواهد کرد.
ذاکری اظهار کرد: وقف با نیت ازدواج جوانان، هزینه تحصیل دانش‌آموزان بی‌بضاعت و کم‌بضاعت، صرف در حوزه بهداشت و درمان و ...از جمله موضوعات مورد نیاز جامعه امروز است که باید به آن پرداخته شود. 
captcha