ارائه حقایق دینی توسط زنان هنرمند مسلمان در تورنتو
کد خبر: 3636457
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱

ارائه حقایق دینی توسط زنان هنرمند مسلمان در تورنتو

گروه بین‌الملل: نمایشگاهی در موزه «گاردینر» شهر تورنتو کانادا در حال برگزاری است تا با استفاده از هنر، تصورات نادرست در مورد مسلمانان به ویژه بانوان را تصحیح و تصویر حقیقی‌تری از آنان را به نمایش بگذارد.

ارائه حقایق دینی توسط زنان هنرمند مسلمان در تورنتوبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری Metro News؛ این نمایشگاه هنری عرصه‌ای برای نشان دادن استعدادهای زنان جوان مسلمان در تورنتو است.

زهرا آگجی، هنرمند مسلمان کانادا و از سازماندهندگان این نمایشگاه گفت: هدف ما کمک به زنان جوان مسلمان برای استفاده از هنرهای تجسمی به عنوان ابزاری برای ابراز عواطف و راهی برای خروج از فشارهای روزمره است.

این نمایشگاه همچنین فرصتی به دست می‌دهد تا زنان مسلمان صدایشان را در مورد مسائلی مانند هویت، تعلق و سیاست به گوش مردم برساند.

آگجی گفت: بسیاری از اوقات دیگرانی که فکر می‌کنند می‌دانند نیازها و مشکلات ما چیست به جای ما سخن می‌کنند. اما حقیقت چیز دیگری است و ما زنان مسلمان، خودمان باید حقیقت را به گوش مردم برسانیم.

در این نمایشگاه زنان جوان مسلمان، مهارت‌های خود در رشته‌های هنری مختلف از جمله عکاسی، طراحی لباس، فیلم‌سازی و صنایع دستی را به نمایش می‌گذارند و در قالب هنر ناگفته‌های خود را بیان می‌کنند.

آگجی ادامه داد: در حال حاضر سطوح شدیدی از اسلام‌هراسی در همه‌جا دیده می‌شود و تصویر غالبی که از مسلمانان در رسانه‌های جریان اصلی نشان داده می‌شود، الزاماً معرف اکثریت مسلمانان و دیدگاه‌ها و خواسته‌های آنان نیست.

اگر کسی حجاب داشته باشد و به لحاظ ظاهری متفاوت باشد، سریع به عنوان یک مسلمان شناسایی شده و هدف تعصب قرار می‌گیرد در حالیکه همه ما انسان هستیم و نیازهای مشابهی داریم و درک این مسئله از سوی اجتماع، نیازمند آموزش است/.

captcha