مدیری که حافظ قرآن شد
کد خبر: 3637117
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴

مدیری که حافظ قرآن شد

گروه شهرستان‌ها: مسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت احسان کلات نادر برای جلوگیری از تعطیلی موسسه قرآنی، وارد عرصه حفظ قرآن شده و بعد از حفظ دو جزء از قرآن در سن حدود 55 سالگی، تدریس قرآن و آموزش حفظ قرآن را آغاز کرده است.

رقیه ابراهیم‌زاده، مسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت احسان کلات نادر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با ابراز اینکه بعد از تأسیس و راه‌اندازی موسسه قرآنی در حدود سال 1390، آموزش قرآن را به روش استاد محسنی شروع کردیم، اظهار کرد: در ابتدا، 19 قرآن‌آموز بزرگسال داشتیم.
وی با اشاره به سنگین بودن روش استاد محسنی، ادامه داد: در حال حاضر از شیوه معروف به جوادالائمه که ساده و روانتر است استفاده می‌کنیم و نتیجه بهتری از آموزش گرفته‌ایم.
مرا قسم دادند تا اجازه بدهم خادم قرآنیان باشند
این استاد قرآنی با اشاره به اینکه برخی از بانوانی که توفیق یادگیری قرآن را در این مؤسسه قرآنی داشتند، قبل از همه وارد مؤسسه می‌شوند، تصریح کرد: این بانوان بدون دریافت هیچگونه اجر و مزدی نظافت مؤسسه را بر عهده می‌گیرند و وسایل پذیرایی را آماده می‌کنند.
مسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت احسان کلات نادر اضافه کرد: در یک جلسه برای تقدیر از این بانوان هدیه‌ای به رسم یادبود آماده شد که هدیه مربوطه را ارجاع دادند و مرا به قرآن قسم دادند از این کارها نکنم و تا عمر دارند، اجازه بدهم خادم قرآن در این مکان باشند.
وی با تاکید بر اینکه برای برگزاری کلاس‌های قرآن و تربیتی سعی داشتیم از مربیان جوان استفاده کنیم، گفت: از جمله آموزش‌های ارائه شده در این مؤسسه، می‌توان به آموزش قرآن ویژه رده‌های سنی مختلف و دوره تربیت تخصصی مربی قرآن اشاره کرد.
ابراهیم‌زاده با بیان اینکه در سال گذشته از درآمد کشاورزی شخصی برای اداره مؤسسه قرآنی هزینه کردیم ولی امسال به دلیل نبود درآمد کافی با مشکل مواجه شدیم، ادامه داد: به دلیل حمایت نکردن از مؤسسه توسط ارگان‌هایی که وظیفه حمایتی داشتند، در پرداخت حقوق مربیان قرآن به مشکل خوردیم.
برای جلوگیری از تعطیلی مؤسسه، خودم مربی قرآن شدم
ابراهیم‌زاده افزود: بعد از حمایت اداره اوقاف از حافظان قرآن برای جلوگیری از تعطیلی موسسه قرآنی شروع به حفظ قرآن کردم و بعد از حفظ دو جزء از قرآن در سن حدود 55 سالگی، تدریس قرآن و آموزش حفظ قرآن را آغاز کردم.
وی با گلایه از اینکه در ادارات مختلف دولتی و ارگان‌های فرهنگی در قسمت علوم قرآنی، هر فردی راه خودش را طی می‌کند، افزود: اگر قرار است علوم قرآنی را توسعه دهیم و آموزش‌ها مفید باشد، باید همه با هم متحد باشند تا خروجی کار مفید باشد.
این فرهنگی بازنشسته با تأکید بر حمایت مسئولان از جامعه قرآنی، تصریح کرد: گاهی اوقات نیاز است که قرآن‌آموزان، اردوی فرهنگی و تفریحی بروند و یا جایزه‌ای دریافت کنند تا برای ادامه کار تشویق شوند.
مسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت احسان کلات نادر ادامه داد: تاکنون دو بار اردوی زیارتی مشهد را برای قرآن‌آموزان برگزار کرده‌ایم.
این مربی قرآنی با ابراز اینکه شخصا نه نیاز به کمک و نه نیاز به تشویق دارم، اظهار کرد: تمام نیتم برای خدا بوده و امیدوارم بتوانیم قدمی کوچک در این مسیر بردارم.
captcha