جشن ولایت در دانشگاه تفرش برگزار شد
کد خبر: 3638448
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲

جشن ولایت در دانشگاه تفرش برگزار شد

گروه اجتماعی: به مناسبت فرا رسیدن هفته فرهنگی تفرش و دهه امامت و ولایت، جشن ولایت در دانشگاه تفرش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی به نقل از روابط عمومی دانشگاه تفرش، همزمان با فرا رسیدن هفته فرهنگی تفرش و دهه امامت و ولایت، جشن ولایت در دانشگاه تفرش برگزار شد.
حمیدرضا صبا، رئیس دانشگاه تفرش در این مراسم گفت: با توجه به برنامه‌های متنوعی که از سوی ارگان‌های مختلف برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن برنامه‌های دهه ولایت و هفته فرهنگی اندیشیده شده است جا دارد مردم و کارمندان نهایت استفاده را از این برنامه‌ها ببرند.
صبا افزود: در عصر کنونی کشور ما مورد هجوم هجمه‌های مختلف فرهنگی از سوی دشمن قرار گرفته است، رسالتی که در این شرایط مورد تعهد ماست انجام شایسته اقدامات بلند مدت و میان مدت فرهنگی است. 
بنابراین گزارش؛ حجت‌الاسلام سید مهدی قاضی‌زاده، سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش نیز در این مراسم با اشاره به آیه 67 سوره مائده گفت: خداوند در این آیه به حضرت محمد(ص) دستور داد پیام ولایت حضرت علی(ع) را به مردم برساند و اگر این امر مهم را انجام نمی‌داد با وجود 23سال جانفشانی در راه تبلیغ دین همه زحمات ایشان از بین می‌رفت.
حجت‌الاسلام قاضی‌زاده افزود: خداوند با اطمینان دادن به پیامبر(ص) که از شیطنت‌ها در امان است خواستار رساندن پیام امامت حضرت علی(ع) به مردم شد که این امر نشان دهنده اهمیت ولایت امام علی(ع) در پیشگاه خداوند متعال است.
وی ادامه داد: تعدادی از صحابه واقعه غدیر را در تاریخ اسلام روایت کرده‌اند البته حکومت وقت نقل حدیث از پیامبر(ص) را منع کرده بود و دیگر صحابه نیز به دلیل این منع به خود جرأت نقل حدیث را نداند زیرا با برخورد حکومت مواجه می‌شدند.
بنابراین گزارش؛ محمد حبیبی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تفرش نیز در این مراسم گفت: باید واقعه غدیر و مذهب شیعه را به خوبی به جهانیان معرفی کرد.
حبیبی با اشاره به فرا رسیدن هفته فرهنگی شهرستان تفرش افزود: هفته فرهنگی بیانگر پیشینه علم و فرهنگ شهرستان تفرش است که در این راستا یکی از نمادهای فرهنگی تفرش، دانشگاه محسوب می‌شود که ارتقا و اعتلای آن نیازمند تلاش همگی مسئولان و دانشگاهیان است.
اجرای برنامه‌های متنوع از جمله مولودی خوانی، استند آپ کمدی، شعبده بازی و تجلیل از سادات و مزدوجین سال 96، برگزاری مسابقه نقاشی ویژه فرزندان کارکنان از برنامه‌های جانبی این مراسم بود.
captcha