نخست‌وزیر هند با افراط‌گرا خواندن مسلمانان روهینگیا از مقامات میانمار حمایت کرد!
کد خبر: 3639252
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶

نخست‌وزیر هند با افراط‌گرا خواندن مسلمانان روهینگیا از مقامات میانمار حمایت کرد!

گروه بین‌الملل: نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند امروز (15 شهریور ماه) اعلام کرد که هند در نگرانی میانمار در مورد «خشونت‌های افراط‌گرایان» در ایالت راخین این کشور سهیم است.

نخست‌وزیر هند با افراط‌گرا خواندن مسلمانان روهینگیا از مقامات میانمار حمایت کرد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری رویترز؛ مودی پس از گفت‌وگو با آنگ‌ سان سو چی، رهبر میانمار در جریان دیداری که به قصد توسعه روابط تجاری برگزار شد، از مواضع این کشور در برابر مسلمانان روهینگیا حمایت کرد.

این در حالی است که میانمار در پی موج جدید خشونت‌ها در ایالت راخین و کشته شدن شمار زیادی و فرار بیش از 125 هزار مسلمان روهینگیا، تحت فشارهای بین‌المللی قرار گرفته است.

میانمار مدعی است که حمله گروهی از شورشیان روهینگیا به نیروهای پلیس در روز سوم شهریور ماه، دلیل برخورد با اقلیت مسلمان روهینگیا است که تاکنون سبب کشتار بیش از 400 نفر از آن‌ها شده است.

دولت مودی نیز مواضع بسیار سختی را علیه مسلمان روهینگیایی که هند را به عنوان مقصد فرار خود در پیش گرفته بودند، اتخاذ کرد و ماه گذشته همه 40 هزار مهاجر روهینگیا را بازگرداند.

این اقدام هند با اعتراض گروه‌های حقوق بشری مواجه شد و دادگاه عالی این کشور را بر آن داشت که نظرسنجی‌ای را برای بازداشتن دولت از این کار به راه اندازد.

لازم به ذکر است که اقلیت مسلمان هند نیز در سال‌های اخیر به ویژه پس از روی کار آمدن نارندرا مودی از تبعیض‌ها و محدودیت‌ها شکایت دارند.

captcha