گلباران مسجد لس آنجلس در جشن غدیر
کد خبر: 3640208
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳

گلباران مسجد لس آنجلس در جشن غدیر

گروه بین‌الملل: مسجد «الزهرا» در شهر «لس آنجلس» آمریکا دیروز شنبه (18 شهریور) به مناسبت عید غدیر خم توسط یک هلیکوپتر با هزار و 110 شاخه گل رز، گلباران شد.

گلباران مسجد لس آنجلس در جشن غدیربه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از شبکه‌های اجتماعی؛ مراسم عید غدیر خم در مسجد الزهرای لس آنجلس با پخت حلیم برای بیش از هزار نفر و توزیع آن در دو منطقه «ارواین» و «ولی ویلج»، گلباران مسجد الزهرا و پذیرایی شام با شرکت بیش از چهارصد نفر از مسلمانان و غیر مسلمانان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید «روح‌الله جیدی»، امام جماعت و سخنران مسجد الزهرا در مورد این مراسم اظهار کرد:‌ عید غدیر عید الله‌ الاکبر و منشأ تمام تحولات و سیر الی‌الله در عالم است و تداوم مسیر الی‌الله از غدیر جریان پیدا می‌کند.

وی افزود: بنا به دلایلی در برگزاری مراسم غدیر در جهان اسلام همواره کوتاهی شده و غدیر ضعیف و مظلوم واقع شده است در نتیجه تلاش می‌کنیم در آمریکا که جریان‌های وهابی به شدت فعالیت خود را گسترش داده‌اند، غدیر را که بیانگر حقانیت مسیر اهل بیت(ع) است، به غیرمسلمانان و تازه مسلمانان معرفی کنیم.

جیدی با اشاره به برنامه‌های مختلف این مسجد در ایام محرم تصریح کرد: قرار است مراسم عزاداری علی اصغر (ع) در یکی از کلیساهای شهر لس‌آنجلس برگزار شود که هدف از آن معرفی آن حضرت به غیرمسلمانان است/.
captcha