انتقاد از سیاست تبعیض رسانه‌ای غرب در انعکاس حوادث میانمار
کد خبر: 3640636
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱

انتقاد از سیاست تبعیض رسانه‌ای غرب در انعکاس حوادث میانمار

گروه بین‌الملل: رئیس اداره مسلمانان گرجستان، با واکنش به قتل عام مسلمانان میانمار از رویکرد تبعیض‌آمیز رسانه‌‌های غربی در مقابل این موضوع انتقاد کرد.

غرب در برابر قتل عام مسلمانان میانمار معیار دوگانه‌ای دارد / در حال تکمیلبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری Report.az؛ رامین ایگیداف، رئیس اداره مسلمانان گرجستان طی یک نشست مطبوعاتی به سؤالات خبرنگاران در خصوص تحولات اخیر در میانمار پاسخ داد.

وی با اشاره به این موضوع که در چند روز گذشته حداقل 3 هزار تن از مسلمانان روهینگیایی کشته شده‌اند، گفت: اگر یک حادثه تروریستی در هر نقطه‌ای از جهان رخ دهد، مسلمانان به آن واکنش نشان داده و با شدیدترین الفاظ آن را محکوم می‌کنند. اما جامعه جهانی همواره با یک معیار دوگانه قتل عام مسلمانان را نادیده می‌گیرد.

رامین ایگیداف با انتقاد از رویکرد تبعیض آمیز رسانه‌های غربی در بازتاب برخی وقایع مرتبط با مسلمانان، افزود: رسانه‌ها و مطبوعات اروپایی رفتار دوگانه‌ای دارند و حوادث غرب را بسیار بیشتر بازتاب می‌دهند؛ اما به وقایع مهم مربوط به مسلمانان نمی‌پردازند و در سیاست خبری این رسانه‌ها یک نوع تبعیض دینی و نژادی احساس می‌شود.

یادآور می‌شود، در روزهای اخیر نیروهای ارتش میانمار و بودایی‌های ملی‌گرای افراطی با یورش به محل سکونت مسلمانان در ایالت راخین این کشور هزاران تن را به قتل رسانده‌اند. این تحولات همچنین آوارگی صد‌ها هزار نفر از مسلمانان روهینگیایی را در پی داشته است/.

captcha