تشکیل کمیته کمک به مسلمانان میانمار در «مالدیو»
کد خبر: 3640694
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴

تشکیل کمیته کمک به مسلمانان میانمار در «مالدیو»

گروه بین‌الملل: دولت «مالدیو» دیروز(19 شهریور) از تشکیل کمیته‌ای متشکل از وزرا و مقامات دولتی برای کمک به مسلمانان میانمار خبر داد.

تشکیل کمیته کمک به مسلمانان میانمار در «مالدیو»به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «sun»، این کمیته به ریاست «آدم شریف»، وزیر دفاع مالدیو و با حضور  «احمد زیاد»، وزیر امور دینی، مقامات وزارت مسکن، وزیر کشاورزی، مرکز مدیریت بحران و مسئولان رسانه ملی مالدیو تشکیل شده است.

وزیر دفاع مالدیو در یک کنفرانس خبری با اعلام حمایت مردم این کشور از اقلیت مسلمان میانمار اظهار کرد: این کمیته از تلاش‌های افراد و سازمان‌ها برای کمک به مسلمانان میانمار حمایت خواهد کرد.

وی افزود: این کمیته تلاش دارد حسابی را در بانک‌های مالدیو به ویژه بانک اسلامی مالدیو برای جمع‌آوری کمک‌های مالی افتتاح و راهی را برای ارسال این کمک‌ها برای مسلمانان پیدا کند.

شریف تصریح کرد: در روزهای 21 تا 23 سپتامبر (30 شهریور تا 1 مهر) ویژه برنامه معرفی این کمیته و اهداف آن در تلویزیون پخش خواهد شد.

مالدیو کشوری جزیره‌ای در اقیانوس هند واقع در جنوب غربی هند است که دین رسمی آن اسلام بوده و  از نظر جمعیت و مساحت کوچک‌ترین کشور قاره آسیا محسوب می‌شود.
 
captcha