همایش خادمان ستاد مردمی اربعین با عنوان «نذر اربعین» در مشهد برگزار شد
کد خبر: 3641354
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

همایش خادمان ستاد مردمی اربعین با عنوان «نذر اربعین» در مشهد برگزار شد

گروه اجتماعی: در آستانه فرا رسیدن ایام محرم، همایش خادمان ستاد مردمی اربعین با عنوان «‌نذر اربعین» با حضور مسئولان و خدام ستاد اربعین در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همایش نذر اربعین با حضور مسئولان و خدام ستاد اربعین مشهد، شامگاه 21 شهریورماه در سالن همایش‌های باب الجواد(ع) برگزار شد.
در ابتدا فضای مراسم با تلاوت کلام روح‌بخش قرآن کریم نورانی و سپس با نوای روضه سید و سالار شهیدان معنویت فضا مضاعف و دل حاضران آماده را با سلام بر امام شهیدان روانه زیارت کربلا شد.
در ادامه سید وحید موسویان، رئیس ستاد دائمی اربعین مشهد با اشاره به اینکه خدمت اربعین، خدمتی عظیم است اظهار کرد: شما خدام زائران امام حسین(ع) که از حالا برای میزبانی زائران اربعین دغدغه دارید، بی شک امام حسین(ع) نیز در روز حساب به استقبال‌تان خواهد آمد.
رئیس ستاد دائمی اربعین مشهد ادامه داد: امام حسن عسگری(ع) در حدیثی زیارت اربعین را از نشانه‌های افراد مومن بیان فرمودند و امروز قرائت زیارت اربعین و این حضور شیعیان در بزرگترین راهپیمایی مذهبی به حق یک معجزه است.
موسویان ضمن قدردانی از کمیته های ستاد اربعین استان، افزود: در حال حاضر بزرگترین سازه موکبی با ظرفیت بیش از 10 هزار زائر با حضور 400 خادم از استان خراسان رضوی در شهر نجف اشرف مستقر است.
رئیس ستاد دائمی اربعین مشهد با تأکید به جذب مشارکت‌های مردمی اضافه کرد: امید است با جمع‌آوری مشارکت‌های مردمی، بتوانیم زائر سرای دائمی برای زائران در کربلا احداث کنیم.
موسویان خطاب به مسئولان ستاد اربعین تصریح کرد: پایین آوردن سن خادمان اربعین یک مؤلفه مهم است، لذا جذب خدام جوان را در برنامه خود قرار دهید.
القای پیام انقلاب اسلامی؛ مهم‌ترین کار فرهنگی اربعین
در ادامه حجت‌الاسلام مهدی حسن‌زاده، رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی، با بیان اینکه در پیاده‌روی اربعین زائران از اقصی نقاط دنیا شرکت می‌کنند زمینه برای القای پیام انقلاب اسلامی به عنوان کار فرهنگی اربعین تأکید کرد.
وی با بیان احادیث اهل‌بیت(ع) در خصوص زیارت اربعین افزود: اساس اربعین بر محور توحید انسان کامل شکل گرفته است و بالاتر از زائران خادمان زائران هستند.
رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی بیان کرد: اگر سرزمین مکه توسط غاصبان آل سعود غصب شده اما زیارت اربعین ظرفیت دیگری برای شیعه فراهم کرده که باید غنیمت شمرد.
وی با اشاره به حضور زائران از اقصی نقاط دنیا در زیارت اربعین اظهار کرد: القای پیام انقلاب اسلامی باید به عنوان کار فرهنگی اربعین مورد توجه باشد.
رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی گفت: خدمت به زائران پیاده که برای هر قدم ایشان اجر و ثواب هزاران حج و بنده آزاد کردن و ... بیان شده، از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است.
حسن زاده با اشاره به اینکه پیامبر و ائمه هدی(ع) بارها با پای پیاده به حج مشرف شده‌اند، ادامه داد: زیارت با پای پیاده به اعتاب مقدسه سنت و سیره اهل‌بیت(ع) و پیاده‌روی اربعین از بزرگترین شعائر الهی است.
در بخش دیگر این همایش حجت‌الاسلام مجید خداوردی، مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین مشهد اظهار کرد: اطلاع‌رسانی برای جذب و جمع‌آوری مشارکت‌های مردمی از دو ماه پیش آغاز شده است.
وی افزود: موکب امام رضا(ع) از بزرگترین موکب‌های استان و بی‌نظیرترین موکب‌های ایران است که در ایام اربعین به 40 هزار زائر برای اسکان، خدمت‌رسانی می کند.
مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین مشهد ادامه داد: بیش از 500 خادم بدون هیچ چشم داشتی و با هزینه خود در اربعین سید و سالار شهیدان برای زائران حضرتش خدمت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه پذیرایی از عزادارن امام حسین(ع)، کار اهل‌بیت(ع) است گفت: امام سجاد(ع) در مجلس عزاداری برای امام حسین(ع) خودشان پذیرایی از عزاداران را بر عهده داشتند.
مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین مشهد اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 3 میلیارد تومان در ایستگاه‌های صلواتی غیر از هزینه اطعام زائران از طریق مشارکت‌های مردمی جمع آوری و هزینه شد.
وی با اشاره به اینکه 600 خادم در این ستاد فعال هستند تصریح کرد: اگر هر خادم در سال حدود یک میلیون تومان از مشارکت‌های مردمی جذب کند، مبلغ بالایی برای این منظور فراهم خواهد شد.
مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین مشهد افزود: با توجه به گسترش موکب‌ها در سال جاری 20 هزار موکت، 50 هزار پتو و ... برای زائران لازم است.
خداوردی گفت: امام به نوکر نیاز ندارد ما به نوکری امام نیازمندیم لذا باید برای امام حسین(ع) از آبروی خود هزینه کنیم.
وی بیان کرد: شماره کارت 5041721111325610 به نام موکب امام رضا(ع) برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در نظر گرقته شده است.
همچنین اصغر زاده، مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین مشهد با اشاره به اینکه هزینه دارو در کربلا گران است، گفت: لیست 92 داروی مورد نیاز اربعین تهیه شده که امید است با جذب مشارکت‌های مردمی در زمینه تأمین دارو با مشکل مواجه نشویم.
گفتنی است، در پایان همایش از پیشکسوتان خدمت در این عرصه با اهداء هدایایی تجلیل شد.
captcha