8.5 میلیارد تومان زکات در زنجان جمع‌آوری شد
کد خبر: 3642202
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
صفری:

8.5 میلیارد تومان زکات در زنجان جمع‌آوری شد

گروه سیاسی: مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: پارسال 8.5 میلیارد تومان زکات در استان زنجان جمع‌آوری شد که زنجان توانست رتبه چهارم استانی در کشور در خصوص تحقق جمع‌آوری زکات را کسب کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ظهر دیروز جمعه 24 شهریورماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه شهر زنجان اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های نظام اسلامی و حکومت صالحان، رسیدگی به امورنیازمندان است و امروز در نظام ولایی کمیته امداد وظیفه رسیدگی به محرومان را به نیابت از ولی برعهده دارد.

صفری با اشاره به اینکه مردم یکی از سرمایه‌های عظیم اجتماعی هستند، تصریح کرد: کمیته امداد امروز بستری فراهم کرده است تا ضمن خدمت‌رسانی در بخش‌های مختلف به نیازمندان، خیران و مردم نیز به فیض خدمت به محرومان نائل شوند.

وی افزود: رویکرد کمیته امداد توانمندسازی جامعه هدف در قالب خدمات هدفمند و زماندار به خانوارهای تحت حمایت است و بر همین اساس درسال گذشته بیش از ۲۲۰۰ شغل در استان برای مددجویان تحت حمایت ایجاد شد و هزار نفر خودکفا شده و از بدنه حمایتی کمیته امداد خارج شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه ۲۴هزار خانوار با جمعیت ۴۲ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، تصریح کرد: برگزاری جشن عاطفه‌ها امسال با شعار مهر در انتظار همدلی در دو مرحله برنامه‌ریزی شده که تا امروز خیران زنجانی ۷۰۰ میلیون تومان درقالب کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای دانش‌آموزان نیازمند کمک کرده‌اند و مشارکت خیران زنجانی در جشن عاطفه‌ها تا امروز نسبت به آمار اولیه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

صفری با تاکید بر اینکه با همراهی مناسب خیران زنجانی استان زنجان در سرفصل‌های پرداخت زکات، صدقه و کمک به ایتام و فرزندان محسنین جزو رتبه‌های برتر در بین سایر استان‌ها در سال گذشته قرار گرفت، گفت: طی پارسال 8.5 میلیارد تومان زکات در استان زنجان جمع‌آوری شد که زنجان توانست رتبه چهارم استانی در کشور در خصوص تحقق جمع‌آوری زکات را کسب کند.

captcha