گرامیداشت یکصدمین زادروز شیخ القراء در رادیو قاهره
کد خبر: 3642464
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴

گرامیداشت یکصدمین زادروز شیخ القراء در رادیو قاهره

گروه بین‌الملل: رادیو «صوت العرب» قاهره به مناسبت یکصدمین زادروز «شیخ محمود خلیل الحصری»، قاری برجسته و نامدار مصری، برنامه «بالعربی» امروز خود را به تبیین ابعاد انسانی و تبلیغی شیخ القراء اسبق مصر اختصاص داده است.

گرامیداشت صدمین سالروز ولادت شیخ الحصری در رادیو «صوت العرب»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «فیتو» مصر، «یاسمین الحصری»، دختر شیخ محمد خلیل الحصری با حضور در این برنامه به تبیین ابعاد انسانی و تبلیغی زندگی مرحوم پدرش خواهد پرداخت.

یاسمین الحصری همچنین ارتباط پدرش با مشاهیر قرائت عصر خود، زوایای ناگفته‌ای از زندگی این قاری نامدار مصری و ارتباط پدرش با رؤسا و رهبران جهان اسلام را در این برنامه رادیویی تبیین می‌کند.

 تلاش خانواده شیخ حصری برای جاودانه نگه‌داشتن نام وی از طریق راه‌اندازی مؤسسات خیریه و اقدامات بشردوستانه از دیگر موضوعات این برنامه است.
 
در برنامه «بالعربی» امروز رادیو «صوت العرب» مصر تلاوت‌های نادری نیز از مرحوم شیخ محمود خلیل حصری و سخنان شاگردان و مریدان وی پخش می‌شود. 

این برنامه ساعت 20:45 تا 22:30 امشب به وقت محلی از رادیو «صوت العرب» مصر پخش می‌شود.

بخش دیگری از برنامه نیز به ذکر خاطرات شخصی یاسمین الحصری از پدرش و مهم‌ترین فعالیت‌های دینی و ملی وی اختصاص دارد.

گفتنی است، شیخ محمود خلیل الحصری، شیخ القراء اسبق مصر در حالی توانست حافظ کل قرآن شود که بسیار کم سن و سال بود. وی رتبه نخست مسابقات رادیو قرآن مصر در سال 1944 میلادی را کسب کرد و نخستین کسی بود که با تلاوت او رادیو قرآن مصر افتتاح شد.
 
وی همچنین نخستین قاری مصری بود که صدای ترتیلش از بلندگوهای حرم مکی و مسجد النبی پخش شد و فردا، 17 سپتامبر مصادف با یکصدمین زادروز شیخ الحصری است/.
captcha