اعتراض 140 معلم قرآن آذربایجان غربی در برابر وزارت آموزش و پرورش
کد خبر: 3642809
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵

اعتراض 140 معلم قرآن آذربایجان غربی در برابر وزارت آموزش و پرورش

گروه فعالیت‌های قرآنی: 140 نیروی قرآنی استان آذربایجان غربی که در وضعیت استخدامی نامشخص به سر می‌برند، مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، خبری در تیرماه سال جاری در همین خبرگزاری مبنی بر وضعیت استخدامی تعدادی نیروی قرآنی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی منتشر شد. 140 معلم قرآن که در سال 90 به استخدام آموزش و پرورش درآمده و قرار بود طی بخشنامه‌ای که در سال 91 مبنی بر تغییر وضعیت کلیه نیروهای قراردادی صادر شد، به وضعیت استخدامی ثابت درآیند و به فعالیت خود همچنان ادامه دهند. اما با تخلف آموزش و پرورش وقت در استان آذربایجان غربی، این بخشنامه در مورد 140 نیروی قرآنی در این استان صورت نگرفته و این گروه از وضعیت استخدامی ثابت جا ماندند.
از سال 91 به بعد این نیروهای قرآنی به طور مداوم وضعیت استخدامی خود را پیگیری کرده و تعدادی از این معلم‌های قرآنی در تیرماه و مرداد ماه سال جاری، مقابل اداره آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی پیرامون خواستار تغییر وضعیت استخدامی خود و عدالت استخدامی تجمع کردند. حتی این موضوع را از طریق نامه با نماینده خود در مجلس مطرح کردند، اما هیچ کدام از این پیگیری‌ها پاسخ روشنی را به 140 نیروی قرآنی نداد.
اعتراض نیروهای قرآنی مقابل وزارت آموزش و پرورش
روز گذشته 25 شهریور ماه تعدادی از این معلم‌های قرآنی به تهران آمده و درخواست ملاقات با معاون وزیر آموزش و پرورش را داشتند اما موفق به دیدار نشدند و با توضیحات کارشناس استخدام وزارت آموزش و پرورش مبنی بر اینکه تخلف از سوی وزارت آموزش و پرورش استان صورت گرفته، از آمدن به این مکان نیز بی‌نتیجه ماندند.
یاد آور می‌شود که معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان طی پاسخی به خبرگزاری ایکنا، قول پیگیری به این نیروهای قرآنی را داد و اذعان داشت وضعیت حقوقی و مزایای این گروه با معلم‌های پیمانی برابر است و جای هیچگونه نگرانی نیست.
captcha