برگزاری شب شعر دفاع مقدس/تهیه و تولید سرود انقلابی و حماسی
کد خبر: 3642887
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶

برگزاری شب شعر دفاع مقدس/تهیه و تولید سرود انقلابی و حماسی

گروه فرهنگی: معاون فرهنگی بسیج هنرمندان خراسان رضوی اظهار کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس بسیج هنرمندان خراسان رضوی برنامه‌های مختلفی دارد که از جمله می‌توان به برگزاری شب شعر دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدای هنرمند استان، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری جشنواره تئاتر با محوریت مسجد اشاره کرد.

محمد زعفرانی، معاون فرهنگی بسیج هنرمندان خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از برگزاری نشست کتابخوان با موضوع دفاع مقدس خبر داد و افزود: این نشست از سوی انجمن داستانی بسیج هنرمندان خراسان رضوی برگزار می‌شود که در این مراسم؛ پنج نویسنده در حوزه دفاع مقدس معرفی خواهند شد.
وی ادامه داد: در نشست کتابخوان با موضوع دفاع مقدس از خانواده شهید حسن قاسمی دانا؛ اولین شهید مدافع حرم استان تجلیل خواهد شد و سردار مولوی سخنرانی خواهند کرد.
برگزار یادواره شهدای هنرمند در تربت حیدریه
زعفرانی از برگزاری کارگاه خوشنویسی، تئاتر، ادبیات داستانی در حوزه دفاع مقدس و یادواره شهدای هنرمند خبر داد و اظهار کرد: یادواره شهدای هنرمند در آستانه هفته دفاع مقدس و تجلیل از خانواده آنان با حضور هنرمندان و مسئولان استانی و شهرستانی در تربت حیدریه برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی بسیج هنرمندان خراسان رضوی عنوان کرد: دیدار با خانواده شهدای هنرمند استان، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری جشنواره تئاتر با محوریت مسجد که رویکرد برنامه سازمان بسیج هنرمندان هم در این راستا؛ تقویت ویژه مساجد و حضور هنرمندان در مساجد و تقویت و آموزش هنرمندان که در مساجد رفت و آمد دارند، است.
برگزاری شب شعر دفاع مقدس
وی تصریح کرد: تهیه و تولید سرود انقلابی و حماسی در پایگاه بسیج و مساجد استان جهت استفاده گروه‌های هنری مساجد، برگزاری شب شعر دفاع مقدس، چهارم مهر با حضور مسئولان و شاعران و هنرمندان بسیجی، از دیگر برنامه‌های این سازمان به شمار می‌رود.
برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع دفاع مقدس و محرم
زعفرانی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس و محرم در سراسر استان و کانون بسیج هنرمندان، افزود: نمایش فیلم‌های جشنواره مقاومت با موضوعیت دفاع مقدس در سراسر استان و شهرستان‌ها در سالن اداره ارشاد به نمایش در خواهد آمد.
وی در پایان از رونمایی کتابی در نشست کتابخوان با موضوع دفاع مقدس خبر داد.
captcha