حمایت اساتید دانشگاه شهید رجایی از مسلمانان میانمار
کد خبر: 3642960
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱

حمایت اساتید دانشگاه شهید رجایی از مسلمانان میانمار

گروه دانشگاه: اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بیانیه‎‌ای در محکومیت جنایات انسانی در میانمار صادر کرده و از مسلمانان این کشور حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بیانیه‎‌ای در محکومیت جنایات انسانی بر علیه مسلمانان در میانمار صادر کرده و از مسلمانان این کشور حمایت کردند. در پی بیانیه را ملاحظه می‌فرمایئد:

رسول گرامی اسلام (ص):

من اصبح لایهتم بامورالمسلمین فلیس منهم

آن که صبح کند و دغدغه مسلمانان را نداشته باشد او از آنان (مسلمانان) نیست.

در حالی که امت اسلامی در حال چشیدن شهد شیرین زیارت بیت الله الحرام و برگزاری آیین وحدت‌بخش "برائت از مشرکین و کفار" و بهره مندی از سفره معنوی حج ابراهیمی بودند متاسفانه یک بار دیگر جهان در میان ادعاهای دروغین حقوق بشر و فریبنده آمریکا، شاهد دسیسه های تفرقه افکنانه استکبار از طریق نسل کشی بی‌رحمانه و جنایتکارانه مسلمانان در یکی از کشورها هستند.

امروز افراط گرایان و اسلام ستیزان با حمایت دولت میانمار تحت نفوذ استعمار پیر انگلیس و دسیسه‌های امریکا، با وقاحت تمام مرتکب جنایات بشری در کشور میانمار شده و باعث کشتار و آوارگی مسلمانان روهینگیایی شده‌اند.

متاسفانه بی تفاوتی نهادهای به اصطلاح حقوق بشری در توقف سریع این جنایات و عدم مجازات مرتکبین آن نشان می‌دهد این نهادها صرفا به عنوان ابزاری در دست نظام سلطه برای دخالت در امور کشورها هستند.

مردم مسلمان میانمار که طبق دین اسلام به زندگی مسالمت آمیز و کمک به یکدیگر دعوت می‌شوند، امروز تحت ظلم مدعیان دریافت جایزه به اصطلاح صلح نوبل همچون خانم "آنگ سان سوچی" قرار گرفته‌اند و تاکنون در این کشور در اثر این دسیسه‌ها بسیاری از مسلمانان کشته و خانواده‌های زیادی در اوج محرومیت آواره شده‌اند.

«دنیای امروز دنیای ظلم است و جمهوری اسلامی باید این افتخار را برای خود حفظ کند که علیه ظلم در هر نقطه از جهان چه در مناطق اشغالی صهیونیست‌ها چه در یمن و چه در میانمار موضع صریح و شجاعانه خود را اعلام کند.» حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی

اکنون که نهادهای حقوق بشری در برابر این جنایت ارتش و دولت میانمار سکوت نموده‌اند بر دولت‌های مسلمان واجب است که به جای همراهی با رژیم صهیونیستی در کشتار مردم مسلمان فلسطین و سوریه و عراق و یمن، این مسلمان‌کشی را سریعا محکوم نمایند و ضمن تشکیل فوری کنفرانس سازمان همکاری اسلامی در این خصوص اقدامی عملی در جلوگیری از این نسل کشی انجام دهند.

اگر امروز امت اسلامی در برابر این جنایات اقدام قاطع انجام ندهند افراط‌گرایان این سناریوی جنایت‌کارانه را در دیگر کشور های مسلمان نیز تکرار خواهند نمود.

ما اساتید دانشگاه تربیت شهیدرجایی همراه با دیگر مردم ایران و مسلمانان جهان این اقدام جنایت‌کارانه را محکوم نموده و هم‌پای دیگر آزادی‌خواهان جهان حمایت خود را از مردم مظلوم مسلمان میانمار اعلام می‌نماییم و برای توقف این جنایات خواستار افزایش فشارهای سیاسی و اقتصادی دولت‌ها بر دولت میانمار هستیم و بر این باوریم که علی‌رغم تمام این جنایت‌ها وعده الهی در قدرت‌یابی مستضعفین تحقق خواهد یافت.

"و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین".
captcha