استقبال از اسامی مذهبی برای نوزادان در زنجان
کد خبر: 3643208
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
شفیعی خبر داد:

استقبال از اسامی مذهبی برای نوزادان در زنجان

گروه اجتماعی: مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: اسامی مذهبی شامل فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، حلما و ریحانه اسامی پرطرفدار برای فرزندان دختران و ابوالفضل، امیرعلی، امیرعباس، علی و حسین اسامی مورد استقبال برای فرزندان پسر در استان زنجان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، سیدعلی شفیعی، مدیر کل ثبت احوال استان زنجان شامگاه دیروز یکشنبه 26 شهریورما در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال استان زنجان اظهار کرد: براساس سرشماری سال 1395 جمعیت استان زنجان یک میلیون و 57 هزار و 641 نفر بود که از این میزان 67 درصد جمعیت ساکن شهر و 32 درصد ساکن روستاها بودند.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اینکه 50.6 درصد از جمعیت آماری استان زنجان مرد هستند، تصریح کرد: 49.4 درصد از این آمار را نیز زنان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه اداره ثبت‌احوال ثبت وقایع چهار گانه است، تصریح کرد: در پنج ماهه گذشته از سال‌جاری یک هزار و 941 واقعه ولادت و 2 هزار و 12 واقعه وفات در استان زنجان ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه در پنج ماه گذشته از سال‌جاری 4 هزار و 161 واقعه ازدواج در استان زنجان ثبت شده است، عنوان کرد: 902 واقعه طلاق نیز در استان در این مدت به ثبت رسیده است.

شفیعی با اشاره به اینکه درصد ثبت ولادت در استان زنجان 98.8 درصد است، تاکید کرد: فرصت ثبت ولادت 15 روز پس از تولد کودک است همچنین افراد نیز 10 روز فرصت دارند تا وفات متوفی را ثبت کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اسامی مورد توجه در استان زنجان گفت: فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، حلما و ریحانه اسامی پرطرفدار برای فرزندان دختران و ابوالفضل، امیر علی، امیرعباس، علی و حسین اسامی مورد استقبال برای فرزندان پسر در استان زنجان است.

captcha